اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش باران همراه با برف که از روز گذشته آغاز شده و تا دوشنبه هفته آینده ادامه دارد، هشدار سطح نارنجی صادر کرد و اعلام نمود که این بارش‌ها منجر به آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها، کاهش میدان دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 11 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه روز پنجشنبه اظهار کرد: سامانه ای ناپایدار از بامداد دیروز (چهارشنبه) تا دوشنبه هفته آینده، جو منطقه را تحت تاثیر گرفته به تناوب سبب وزش باد و بارندگی در سطح استان می شود.

سعید قاسمی افزود: بارش که امروز پنجشنبه و در نیمه شمالی (بویژه اورامانات) از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود؛ علاوه بر ارتفاعات و گردنه‌ها، در نقاط سردسیر نیز بتدریج به شکل برف مشاهده می گردد.

وی با بیان اینکه این سامانه موجب بارش باران و بتدریج برف خواهد شد ادامه داد: عمدتاً نیمه شمالی استان، بخصوص شهرستان های پاوه، روانسر، جوانرود و تازه آباد تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه همچنین نسبت به احتیاط در رانندگی، اجتناب از فعالیت های کوهنوردی و ترددهای غیرضروری، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به نقاط مسقف و هشدار به موقع از طریق رسانه های محلی نیز توصیه کرد.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان های حمیل و کوزران با پنج درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و خسروی با ۲۱ درجه گرمترین نقاط استان بودند.

قاسمی افزود: در همین مدت دمای هوای کرمانشاه نیز بین چهار تا ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.

هشدارهای هواشناسی دارای سه سطح زرد ، نارنجی و قرمز است، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند، این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند و از سوی دیگر مسوولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد رنگ دارد و در این نوع از هشدار پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود، هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسوول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار