اجرای طرح‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، مصوب سفراستانی رئیس جمهور و هئیت دولت، بیش از ۵۵ درصد پیشرفت داشته است.
کد خبر: ۱۱۴۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹ 09 January 2024

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: مصوب سفر استانی رئیس جمهور در خرداد ۱۴۰۱، هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سه سال متوالی ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ در حوزه راهداری این استان بود.


فرزاد دادخواه افزود: از این میزان، هزار میلیارد تومان به روکش آسفالت راه‌های شریانی و اصلی،۵۰۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط پرحادثه و ۳۰۰ میلیارد تومان ویژه بهسازی و روکش راه‌های روستایی اختصاص یافته است.


وی ادامه داد:سهم یک سومی این اعتبار مناقصه هایش انجام شده و طرح‌ها در حال اجراست که پیشرفت بیش از ۵۵ درصدی دارد.


دادخواه اضافه کرد: برای روکش آسفالت، ۳۳۳ میلیارد تومان اعتبار سال اول مصوب سفر استانی رئیس جمهور بود که دو برابر این اعتبار را با اعتبار‌های سازمانی تجمیع کردیم و کار انجام شده است.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: برای رفع نقاط پرحادثه ۷۰ درصد سهم یکساله انجام شده و در راه‌های روستایی هم سال اول، بیش از ۱۰۰ درصد طرح‌ها اجرایی شده است.


وی درباره محور‌های سخت گذر استان اصفهان که بیشتر در مناطق جنوب و غرب استان مثل پادنای سمیرم و پشتکوه فریدونشهر است هم گفت:در شهرستان‌های خودرو بیابانک و نایین هم، پراکندگی روستا‌ها را داریم.


دادخواه افزود: قرارداد ۱۵۰ میلیارد تومانی بهسازی محور سخت گذر پشتکوه فریدونشهر امضا شده است.


روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو از ۱۲ هزار کیلومتر راه استان اصفهان در همسایگی با ۹ ترددمی کنند.


استان اصفهان با هزار راننده فعال، با میانگین سالانه بار،۵۴ میلیون تن رتبه اول و با حدود ۹ میلیون جابجایی مسافر با حمل و نقل عمومی (اتوبوس، مینی بوس و ون) رتبه دوم را در کشوردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار