رئیس خانه معدن کردستان گفت: عدالت در پرداخت مالیات به ویژه برای تولیدکنندگان و واحدهای معدنی استان رعایت شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲ 07 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، شوذب جباری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت و تجلیل از واحد‌های صنعتی و معدنی نمونه کردستان اظهار کرد: روز صنعت و معدن پیشران پیشرفت در گام دوم انقلاب نامگذاری شده است.

وی افزود: با توجه به ذخایر عظیم معدنی کشور و به ویژه استان کردستان، توان رشد و توسعه و رونق را باید از همین نقطه شروع کرد و سپس در سایر بخش‌های دیگر توسعه را شاهد باشیم.

جباری با تاکید براینکه موتور محرکه توسعه و پیشرفت استان در مرحله نخست حوزه صنعت و معدن است، گفت: ارتقای بهره‌وری از ذخایر مهم‌ترین مسائل حوزه معادن است.

به گفته وی، صیانت از ذخایر ملی، ایجاد ارزش افزوده، کاهش هزینه‌های تولید، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری پایدار در تمامی ابعاد از دیگر نکات مهم این حوزه به شمار می‌روند.

رئیس خانه معدن استان کردستان تصریح کرد: متاسفانه تعدادی از واحد‌های تولیدی در استان کردستان نیمه فعال و غیرفعال هستند که باید بررسی و رفع مشکل شوند.

به گفته وی، رقابت در بازار‌های امروزی و افزایش کیفیت محصول، بهبود فضای کسب و کار و اجرای کامل قوانین موجود در این حوزه از دیگر نکات قابل اهمیت برای توسعه و پیشرفت در حوزه صنعت و معدن است.

وی نبود بهره‌وری کافی از ذخایر، کیفیت پایین محصولات و بالا بودن قیمت تمام شده محصولات را از مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: در شرایطی که کشور با تحریم مواجهه و مردم به لحاظ معیشت با مشکل مواجه هستند، همه باید با همدلی و حمایت از تولید به برون‌رفت از مشکلات کمک کنند.

جباری ارائه و اجرای راهکار‌های حمایتی از تولیدکنندگان در شرایط موجود را امری ضروری دانست و عنوان کرد: در تقابل با تولیدکنندگان راه به جایی نمی‌بریم بر همین اساس همدلی و حمایت دولت در شرایط کنونی نیازی اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه پرداخت مالیات از سوی تولیدکنندگان باید انجام شود، افزود: باید عدالت در پرداخت مالیات به ویژه در استان کردستان برای تولیدکنندگان رعایت شود.

رئیس خانه معدن کردستان با انتقاد از اجرایی نشدن برخی قوانین در حوزه معادن در استان گفت:این موضوع موانع زیادی را برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند.

به گفته وی، در حالی استان کردستان نمی‌تواند از معافیت مالیاتی خود در حوزه معادن استفاده کند در سایر استان‌ها این امر کاملا اجرا می‌شود.

جباری تاکید کرد: نفع حقوق دولتی معادن به مردم روستا‌ها و استان بر می‌گیرد از این رو باید به صورت کامل به استان برگردد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار