۱۱۱ شهرداری در استان اصفهان به سامانه انتظار و دسترسی آزاد به اطلاعات متصل شدند.
کد خبر: ۱۱۴۷۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴ 01 January 2024

مسوول سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات استانداری اصفهان گفت: با اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تاکنون از ۱۱۳ شهرداری فعال استان، ۱۱۱ شهرداری به سامانه دسترسی به اطلاعات متصل هستند.
مجید شمس با بیان اینکه هم اکنون شهرداری بهارستان به دلیل غیر فعال بودن از فهرست حذف شده است، افزود: ۴ شورای شهر در استان به این سامانه عضو شدند، که هم اکنون تنها شورای شهر اصفهان متصل و فعال است.
وی با بیان اینکه مطابق این قانون تمامی شهروندان می‌توانند اطلاعات مورد نظر خود را در سامانه ثبت و از مجرای آن پیگیری و مطالبه کنند، گفت:دستگاه‌های متصل ضمن پاسخگویی به درخواست‌های اطلاعات شهروندان و متقاضیان می‌توانند اسناد، آیین نامه ها، بخشنامه‌ها و مصوبات خود را برای دسترسی عمومی و شفافیت منتشر کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از فعالیت‌های شهروندان در مناطق شهری به شهرداری‌ها مرتبط است دسترسی و انتشار به اطلاعات موجود در این سازمان‌ها اهمیت دارد.
مجید شمس افزود: فهرست سازمان ها، اطلاعات مربوط به اتصال و پاسخگویی دستگاه‌ها و گزارش اسناد منتشر شده آن‌ها از سایت کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به نشانی https://foia.iran.gov.ir /web/guest/home قابل مشاهده است.
‎دسترسی مردم به اطلاعات در مواد ۳۰ و ۳۱ منشور حقوق شهروندی که در سـال ۱۳۹۵ از سـوی رئـیس جمهور به عنوان برنامه و خط مشی دولت ابلاغ شد همه مسؤلان، کارگزاران و کارکنان نظـام را ملـزم مـی کنـد تـا رعایت و اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد بـه اطلاعـات را جـدی بگیرنـد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار