رئیس اداره محیط زیست نظرآباد گفت: از ابتدای سال تا ۲۲ آذرماه در مجموع این شهرستان ۱۴ روز هوای پاک، ۲۰۵ روز قابل قبول، ۳۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و چهار روز ناسالم داشته است.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 02 January 2024

ادامه آلودگی هوا می‌تواند خسارت جبران ناپذیری برای کشور به بار بیاورد

به گزارش «تابناک البرز» محمد محمودی با اشاره به اینکه امروزه آلودگی هوا به بحرانی برای اغلب کلانشهرهای کشور تبدیل شده است، اظهار کرد: قطعا ادامه این روند می‌تواند خسارت جبران ناپذیری برای کشور به بار بیاورد.

وی ادامه داد: در جدیدترین گزارشی که توسط وزارت بهداشــت درمان و آموزش پزشکی با همکاری مرکز تحقیقات کیفیت هوا و تغییر اقلیم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهیه شده، میانگین تعداد مرگ ناشی از مواجهه طولانی مدت با ذرات معلق PM۲.۵ در بزرگسالان  بالاتر  از ۳۰ سال در شهرهای مورد مطالعه در کشور در سال ۱۴۰۰، ۲۰ هزار و ۸۳۷ نفر بوده است.

محمودی ابراز کرد: نتایج نشان می‌دهد کل هزینه‌های مرتبط با مرگ ومیر ناشی از  ذرات معلق PM۲.۵ در کشور طی سال ۱۴۰۰ برابر ۳.۱ میلیارد دلار برآورد شده است که روش محاسبه آن ارزش عمر آماری بوده اســت.

این مسئول اضافه کرد: این آمار نشان از اهمیت و وخامت مسئله آلودگی هوا در شهرهای ایران دارد.

وی خاطر نشان کرد: قوانین و مصوبات زیادی در خصوص مقابله با آلودگی هوا در ایران وجود دارند که به وسیله نهادهای ذی صلاح تصویب شده که قانون هوای پاک یکی از آنها است.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت کیفی هوای نظرآباد گفت: با توجه به داده‌های اخذ شده از دستگاه سنجش آنلاین مستقر در فرمانداری نظرآباد، از ابتدای سال تا ۲۲ آذرماه در مجموع این شهرستان ۱۴ روز هوای پاک، ۲۰۵ روز قابل قبول، ۳۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و چهار روز ناسالم داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار