سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت: اکثر جاده‌های استان کرمانشاه دارای مه گرفتگی بوده و احتمال وقوع تصادف افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 01 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر سرهنگ عبدالحسین زارع اظهار کرد: در بیشتر جاده‌های استان کرمانشاه میدان دید به طرز قابل توجهی کاهش یافته و کاربران ترافیک به موقع دیده نمی‌شوند و احتمال خطر وقوع تصادف افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در این شرایط تا آنجا که امکان دارد از تردد خودداری شود و در صورت داشتن الزام برای سفر باید تمام جوانب ایمنی در رانندگی لحاظ شده و با احتیاط حرکت کرد.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: در فصل زمستان باید قبل از شروع سفر نسبت به اطلاع یافتن از وضعیت راه‌ها اقدام و سپس از سالم بودن عملکرد تمام چراغ‌ها و برف پاکن و سیستم تهویه خودرو اطمینان حاصل شود.

سرهنگ زارع اضافه کرد: بهره گرفتن از حس شنوایی، سرعت مطمئنه، افزایش فاصله طول و عرضی، خودداری از تغییر مسیر ناگهانی، استفاده از چراغ مه شکن و نور پایین، جلوگیری از بخار گرفتگی شیشه‌ها، نگرفتن سبقت، عدم توقف بر روی سطح راه و محل‌های نزدیک به جاده، پرهیز از حرکت با دنده عقب، توجه به جلو و در نظر گرفتن خط وسط و کنار جاده برای خارج نشدن از مسیر حرکت از مهم‌ترین توصیه‌ها به رانندگان است.

وی ادامه داد: در صورت ضرورت توقف باید وسیله نقلیه را در مکان ایمن و دور از مسیر تردد متوقف کرد و چنانچه مقدور نباشد باید علائم هشدار دهنده استاندارد مانند استوانه مخروطی و مثلث سه وجهی شبرنگ و چراغ‌های الکتریکی حسب وضعیت راه در جلو، پهلو و عقب آن قرار داد تا سایر رانندگان به موقع متوجه شوند.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت: هوای مه آلود خطر جدی برای عابرانی که در عرض و طول جاده حرکت می‌کنند به وجود می‌آورد، به همین علت عابران پیاده باید از امکانات عبور مثل پل عابر، زیر گذر، محل‌های دارای خط کشی و تابلوهای هشدار دهنده استفاده کرده و از ورود ناگهانی به جاده‌ها خودداری کنند ضمن اینکه رانندگان نیز مراقب تردد آنان باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار