مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اعلام تحقق برنامه‌های این شرکت در سه سال اخیر در استان، از تحقق ۱۰۰ درصدی تبدیل شبکه سیم مسی کردستان به کابل خود نگهدار خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ 31 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، هیوا لهونیان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح و برنامه‌های عملیاتی متعدد طی سه سال اخیر، بسیاری از اهداف این شرکت محقق شده و یا در مرحله پایانی تحویل است.

تحقق ۱۰۰ درصدی تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان موفق به کسب رتبه برتر کشوری در حوزه تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در بین شرکت‌های توزیع برق شده است.

لهونیان خاطرنشان کرد: بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه سیم مسی استان با اعتبار بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

به مدارآوردن ۱۵ فیدر جدید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تامین برق متقاضیان جدید در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی، تقویت بیشتر پایداری شبکه، افزایش توان مانور و ایجاد آمادگی بیشتر در سطح استان برای شرایط بحران، رفع ضعف ولتاژ‌های ناشی از واگذاری انشعاب به متقاضیان این شرکت اقدام به ایجاد ۱۵ فیدر جدید در سه سال اخیر کرده است، که اکنون تعداد فیدر‌های استان به ۲۰۳ فیدر افزایش یافته است.

پیشرفت ۸۱.۷ درصدی اجرای «طرح بهارستان» در کردستان

لهونیان در خصوص اجرای «طرح بهارستان» در روستا‌های سطح استان کردستان خبر داد و گفت:‌‍‍‍ طی سه سال اخیر اصلاح و بازمهندسی تجهیزات شبکه برق ۷۰۶ روستای استان کردستان انجام شده که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این شرکت برای رفع فرسودگی تجهیزات شبکه روستایی و ایجاد شبکه‌ای پایدار و ارتقای رضایتمندی مشترکان روستایی بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار داشت: طرح اصلاح، بهسازی و بازمهندسی تجهیزات شبکه برق روستایی با عنوان «طرح بهارستان» از سال ۱۴۰۰ توسط شرکت توانیر طراحی شد که براساس آن شرکت‌های توزیع برق مکلف شدند که طی یک فرآیند ۵ ساله، اهداف این طرح را عملیاتی و محقق کنند.
به گفته وی، از مجموع ۸۶۴ روستای مورد هدف کردستان، اکنون اصلاح و بهسازی کامل تجهیزات شبکه برق و روشنایی در ۷۰۶ روستای استان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

هوشمندسازی تجهیزات و شبکه

وی در خصوص اجرای طرح هوشمندسازی تجهیزات شبکه نیز، تصریح کرد: با هدف مکانیزه‌کردن تجهیزات مدیریت بار شبکه و آمادگی لازم برای بحران‌های احتمالی، نسبت به تبدیل ۱۱ هزار و ۲۵ کنتور معمولی به کنتور هوشمند و همزمان نیز نسبت به نصب و راه‌اندازی تعداد ۸ هزار و ۶۰۰ دستگاه کنتور جدید هوشمند، اقدام شده است.

لهونیان افزود: با هدف توسعه عدالت اجتماعی و بهره‌مندی روستائیان از خدمات غیرحضوری و حذف نارضایتی‌ها در عدم شفافیت میزان مصرف، بیش از ۵۳۶ روستا با اولویت روستا‌های پرجمعیت استان، طرح تک‌خوانی کردن کنتور برق روستائیان عملیاتی و به بهره‌برداری رسید و اکنون هر مشترک روستایی به مثابه مشترکان شهری، دارای لوزام اندازه‌گیری مجزا بوده و می‌توانند از خدمات غیرحضوری بهره‌مند شوند.

شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در طی چند سال اخیر با توسعه زیرساخت‌ها و هوشمندسازی شبکه متناسب با استاندارد‌های ملی برای ۷۴۹ هزار مشترک در بخش شهری و روستایی استان، خدمت‌رسانی شبانه‌روزی و بی‌منت را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار