معاون راهداری سازمان راهداری کشور خبر داد؛
در ۹ ماهه امسال، بیش از ۴۷۰ نقطه پر حادثه در کشور، اصلاح و ایمن سازی، شده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸ 22 December 2023

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تجلیل از فعالان این عرصه در اصفهان گفت: افزون بر ۱۸۰ نقطه آن، مربوط به فهرست ۸۷۰ نقطه‌ای که با پلیس صورت جلسه شده است و امسال آنها را به ۴۰۰ نقطه و در مجموع به ۶۵۰ نقطه خواهیم رساند.

رضا اکبری افزود:از این میزان سهم خوبی را استان اصفهان داردو بیش از ۲۰ نقطه پرحادثه در استان اصفهان اصلاح شده است.

وی ادامه داد: در بخش نگهداری راه ها، امسال برنامه ریزی ها، روکش آسفالت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در جاده‌ های کشور بوده که بیش از برنامه، در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۸ هزار کیلومتر اجرا شده که افزون بر ۵۰۰ کیلومتر آن مربوط به استان اصفهان است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: اجرای طرح‌هایی در جاده‌های استان اصفهان مصوب شده، از جمله در دو محور بهارستان و اتوبان معلم، برای ایمن سازی، روکش آسفالت، اصلاح روشنایی و نصب حفاظ، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار، تخصیص یافته است.

اکبری ادامه داد: امسال، بیش از دو هزار کیلومتر راه روستایی جدید ساخته شده و هم اکنون هم حدود هزار و ۵۰۰ کیلومتر با توجه به تخصیص قیری که در مجلس، آبان امسال اتفاق افتاد تا پایان سال به این عدد اضافه می‌شود.

وی درباره تبدیل وضع راهداران که بیش از هفت هزار نفر در کشور هستند هم، گفت: تلاش‌های زیادی در این چند سال شده، ولی هنوز به نتیجه نرسیده، ولی در دوماه پایان سال برنامه و تصمیم مطلوبی برای این راهداری گرفته خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان هم گفت: روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در جاده‌ های استان اصفهان تردد می‌کنند.

فرزاد دادخواه افزود: استان اصفهان با ۶۰ هزار راننده فعال، بامیانگین سالانه بار،۵۴ میلیون تن رتبه اول و با حدود ۹ میلیون جابجایی مسافر با حمل و نقل عمومی (اتوبوس، مینی بوس و ون) رتبه دوم را در کشور دارد... وی اضافه کرد: کمبود و فرسودگی ناوگان مسافر با ۱۴ سال سن، مشکل استان اصفهان در این بخش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار