مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: تاکنون ۲۴۵ کیلومتر حفاری و داکت‌ گذاری شبکه فیبرنوری شهری موسوم به «فیبر نوری منازل و کسب و کارها» با ۹ دستگاه ترنچر(لوله‌گذار) در ۹ شهر استان اجرا شده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲ 21 December 2023

جعفر مُطلب‌ زاده افزود: با شروع عملیات حفاری در شهرهای خمینی شهر و شاهین شهر تعداد شهرهای در حال اجرای پروژه فیبر نوری در استان به ۹ شهر رسید.

وی با بیان تاکنون در ۵۰ کیلومتر از این داکت فیبر قرار داده شده است، ادامه داد: تاکنون توافقنامه ۳۴ شهر استان بین اپراتورها و شهرداری‌ها برای شروع پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در استان اصفهان امضا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان اظهار داشت: علاوه بر هفت شهر بهارستان، مبارکه، فولادشهر، مجلسی، خوانسار، گلپایگان و داران توسط اپراتورهای فناپ و آسیاتک، عملیات حفاری در شهرهای شاهین شهر و خمینی شهر نیز آغاز شده است.
مُطلب زاده افزود: همچنین شرکت ایرانسل با همراهی دفتر امور شهری و روستایی استانداری با شهرداران ۲۹ شهر وارد مذاکره شده و توافقنامه همکاری با ۲۵ شهر به امضا رسیده است.

به گزارش ایرنا، علی اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، امروز پنجشنبه از پیشرفت پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرهای خمینی شهر و شاهین شهر با حضور فرمانداران، شهرداران و اپراتور مربوطه بازدید کرد.

خمینی شهر در ۱۰ کیلومتری غرب و شاهین شهر در ۲۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار