صد و شصت و پنجمین نشست «کتابخوان» کشور و سومین نشست «کتابخوان» کهگیلویه و بویراحمد با همکاری و مشارکت دانشگاه یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 19 October 2015
 صبح امروز با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام قاسم مقدم مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از اساتید، دانشجویان، نویسندگان و اصحاب رسانه‌ صد و شصت و پنجمین نشست «کتابخوان» کشور و سومین نشست «کتابخوان» استان کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد حجت‌الاسلام مقدم در این آئین با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب و مطالعه در سطح جامعه، اظهار کرد: باید برای دانشجویان و قشر جوانان مشوق‌هایی جهت روی آوردن به مقوله کتاب و مطالعه در نظر گرفته شود.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از شاخص‌های علاقمندی جامعه و جوانان به موضوع مطالعه و کتاب می‌تواند جمعیت نویسندگان باشد، ادامه داد: سرانه مطالعه در سطح جامعه ما پایین است، اساتید دانشگاه‌ها با معرفی کتاب و جهت دادن به دانشجویان و جوانان این دغدغه مسئولان نظام را برطرف کنند.
وی تیترخوانی جوانان را مشکل دانست و گفت: تیترخوانی و نگاه سطحی به مطالب اشتباه است، لذا باید شیوه تندخوانی را به جوانان آموزش دهیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همواره افزایش سرانه مطالعه از اولویت‌های این اداره‌کل است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر پایین بودن سرانه مطالعه در کشور، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط را به تأملی فرو برد که باید راهکارهایی جهت پیوند مردم با کتاب و کتابخوانی به کار برده شود.
زینب قربانی با بیان اینکه کتابخوانی باید در سطح جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: باید طرح و برنامه‌های نو و ابتکاری جهت اشتیاق بیشتر مردم به کتابخوانی اجرا شود.
وی افزود: طرح «کتابخوان» بعنوان سلسله نشست‌های صمیمانه که هدف از آن اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، بیان کرد: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب با کمبود اعتبار روبرو است و انتظار می‌رود مسئولان استان بویژه شهرداران در این زمینه ما را یاری و حمایت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار