امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: رسانه‌های غربی می‌گویند سالیانه حدود 20 هزار نفر که اغلب آن‌ها جوان هستند در آمریکا به دین اسلام می پیوندند و این مهم موجب وحشت و عصبانیت صهیونیست ها و آمریکایی ها شده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴ 22 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: باید این سفارش اکید خدای متعال یعنی تقوا را در زندگی‌مان جدی بگیریم، این گونه نباشد که سفارش به تقوا فقط به صورت لفظی گفته شود و از آن بگذریم.

وی ادامه داد: سفارش به تقوا باید در گفتار ما اثر بگذارد، یعنی روی حساب حرف بزنیم، تقوا در نگاه ما تأثیرگذار باشد، نگاه‌مان به گناه آلوده نباشد، نگاه به مال مردم به طمع ندوزیم، نگاه به بیت‌المال به سوءاستفاده نداشته باشیم، از فساد بپرهیزیم، نه تنها بپرهیزیم بلکه آن‌هایی که فساد می‌کنند، دست به جیب بیت‌المال می‌برند و به بیت‌المال خیانت می‌کنند را بشناسیم و به همه مردم بشناسانیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: مبادا جوانان عدالتخواه عدالتخواهی را کنار بگذارند و مبادا همین جوانان عدالتخواهی را به سیاه‌نمایی تبدیل کنند، یعنی هم نباید سیاه‌نمایی باشد و از آن طرف بام بیفتیم، و هم نباید عدالتخواهی به تعطیلی کشیده شود و از این طرف بام بیفتیم.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: باید آمر به معروف باشیم و نهی از منکر کنیم، امیرالمؤمنین (ع) سفارش کرده‌اند حق‌گو باشید، باید با همه ملاحظات ایمانی و دستورات دینی حق را بیان کنیم، در بیان حق هیچ ترس و واهمه‌ای نداشته باشیم، آنجایی که روی اصول و آداب و ادب دینی از حق صحبت می‌کنیم همه مردم همراهی می‌کنند، بدانیم در بیان حق اگر درست قدم برداریم اولین حامی ما رهبر حکیم انقلاب اسلامی است که خودشان همیشه حق را با همه ملاحظات حکیمانه بیان می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بدانیم اگر حق را بگوییم خدا از گوینده حق حمایت می‌کند، امام حسن عسکری (ع) فرمودند هیچ آدم باآبرو و عزتمندی حق را تنها نگذاشت مگر اینکه خوار و ذلیل شد، هیچ آدم ضعیف و ناتوانی پای‌کار حق نایستاد مگر اینکه خدا به او عزت و عظمت بخشید.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: آن‌هایی که ملاحظه‌کاری می‌کنند و می‌گویند اگر حق را بگوییم فلان‌طور می‌شود، باید بدانند که اگر پای حق نایستند، خواری و ذلت خودشان را زمینه‌سازی کرده اند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: این عظمتی که اکنون در رهبرمان می‌بینیم، این‌ها جایزه‌های آن زمانی است که خیلی‌ها ساکت بودند، ولی رهبر حکیم انقلاب در آن زمان خفقان علیه صهیونیسم و ستم‌های آمریکا و رژیم دست‌نشانده او فریاد برآوردند، زندان رفت و سختی‌ها کشیدند، اما اکنون عزتمند هستند، این‌ها در حقیقت تحقق معنای این حدیث امام عسکری (ع) است.

وی یادآور شد: امام (ره) نیز همین طور بودند، هر کسی که پای حق ایستاد به عزت رسید، هر کسی که به خاطر ترس و مسائل و منافع دنیوی ملاحظاتی داشت و حق را مظلوم نگه داشت، زبانش برای بیان حق بسته بود، وظیفه خود را برای حق ادا نکرد، در این حدیث امام عسکری (ع) به او وعده خواری و ذلت داده شده است، چنین کسی آدم ذلیلی است و توانمند نبوده و نخواهد بود.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در ادامه به مناسبت‌های مهم این هفته خواهیم پرداخت، باید از هر مناسبتی درس لازم را کسب کنیم. یکی از مناسبت‌های پیش‌رو میلاد حضرت عیسی (ع) است، خداوند بشارت تولد حضرت عیسی (ع) را به حضرت مریم (س) داد، فرشتگان خدمت حضرت مریم (س) آمدند و گفتند خدا تو را به کلمه‌ای بشارت می‌دهد که آن عیسی بن مریم (س) است، این شخصیت هم در دنیا و هم در آخرت وجیه، آبرومند و باعظمت است.

آیت‌الله عابدینی افزود: این معنا در آیه ۴۵ سوره آل‌عمران آمده که خداوند فرموده «إِذْ قَالَتِ الْمَلَائِکَةُ یَا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّهَ یُبَشِّرُکِ بِکَلِمَةٍ مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسِیحُ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ وَجِیهًا فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَمِنَ الْمُقَرَّبِینَ»، یعنی (یاد کنید زمانی که فرشتگان گفتند‌ای مریم یقیناً خدا تو را به کلمه‌ای از سوی خود که نامش مسیح عیسی‌بن‌مریم است مژده می‌دهد که در دنیا و آخرت دارای مقبولیّت و آبرومندی و از مقربّان است).

وی عنوان کرد: در دعای توسل وقتی نام رسول اکرم (ص)، امیرالمؤمنین (ع)، حضرت فاطمه (س) و ائمه (ع) یکی پس از دیگری برده می‌شود، برای هر کدامشان می‌گوییم «یا وجیهاً عندالله»، یعنی می‌گوییم شما وجیه هستید، یعنی چهره هستید، برای ما تجلی اسماء الهی هستید، آنقدر برای عبادت و بندگی رو به خدا ایستاده‌اید و آنقدر در هر زمینه‌ای با خدا بوده اید، آثار اسماء الهی در نگاه، کلام، چهره، منش و روش شما دیده می‌شود.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: مثل اینکه اگر خورشید به یک میوه‌ای بتابد این میوه جلوه و جلای دیگری دارد، اما میوه‌ای که در سایه برگ‌های درختان پنهان است خورشید را نمی‌بیند، انسان‌هایی هم که دائم خودشان را در معرض «الله نور السماوات و الارض» قرار می‌دهند، متأثر از نور خدا می‌شوند، حضرت عیسی (ع) نیز چنین کسی بوده و از مقربان درگاه الهی است.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: همین مقرب درگاه الهی وقتی می‌خواهد به مردم دنیا بشارت دهد، می‌فرماید من تورات و کتاب‌های پیش از خودم را تصدیق می‌کنم و بشارت به آمدن پیامبری می‌دهم که نام او احمد است، این معنا در آیه ۶ سوره صف آمده است، یعنی حضرت مسیح (ع) جهان آینده را به آمدن خاتم انبیای الهی بشارت داد، این بشارت در انجیل و تورات هم آمده است.

سالانه ۲۰ هزار نفر در آمریکا به اسلام می‌پیوندند

وی تأکید کرد: آمدن پیامبر (ص) بشارت حضرت ابراهیم (ع) بوده است، همه مردم دنیا تحت تأثیر این کلمات بوده اند وگرنه این قیام جهانی که اکنون می‌بینیم شکل نمی‌گرفت، این‌ها پشت صحنه معنوی دارند، رسانه‌های غربی می‌گویند سالیانه حدود ۲۰ هزار نفر که اغلب آن‌ها جوان هستند در آمریکا به اسلام می‌پیوندند.

آیت الله عابدینی افزود: سالی ۲۰ هزار نفر که عمدتاً هم مسیحی هستند و آمریکا باید عصبانی بشود و باید از این عصبانیت بمیرد چرا که جز این چاره‌ای ندارد و این ۲۰ هزار نفر امسال سال آینده بیشتر می‌شود و این‌ها همه برکت نام حضرت عیسی مسیح (ع) است.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: در فرانسه سالانه حدود ۴ هزار نفر که عمدتاً مسیحی هستند، مسلمان می‌شوند. در انگلستان و ایتالیا سالانه ۵ هزار و ۲۰۰ نفر مسلمان می‌شوند و این‌ها صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را ناراحت می‌کند و به همان نسبت مؤمنان و مستضعفان عالم خوشحال می‌شوند.

وی با اشاره به سالروز زلزله بم عنوان کرد: این را از این جهت یادآوری می‌کنیم که باید در مقابل بلایای طبیعی خودمان را آماده کنیم و اگر ساختمانی مستحکم احداث نشود ممکن است بر سر صاحبانش خراب شود و آن‌ها را دچار خسارت جانی و مالی کند.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر این که جامعه مهندسان ما باید مؤمنانه و حقیقی در این عرصه خدمتگذار باشد، اضافه کرد: باید در این عرصه گزارش‌ها درست و حقیقی باشد و باید ساز و کاری تعریف شود که در بحث ساخت و ساز‌ها تقلبی صورت نگیرد و گزارش‌های خلاف داده نشود و علاج واقعه را قبل از وقوع کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: فرونشست دشت قزوین که بخاطر مصرف بی رویه آب‌های زیر زمینی اتفاق افتاده است، همه چیز را ناامن می‌کند و ساخت خانه، کارخانه، راه‌ها و ریل‌ها را با ناامنی مواجه می‌کند. حل بسیاری از این مسائل در دستان ماست و وقتی نزولات آسمانی کاهش پیدا می‌کند باید قطره قطره آب شرب را با قداست و برکتش نگاه کنیم و برای آبیاری نیز از سیستم‌های نوین استفاده کنیم.

صهیونیست‌ها شکست را پذیرفته اند

وی اظهار کرد: مهمترین دغدغه فکری امروز ما مسئله مردم غزه است، دستمان به آن‌ها نمی‌رسد، اما دلمان با آنهاست و اشکمان برای آن‌ها جاری می‌شود. شکست صهیونیست‌ها هر روز که می‌گذرد آشکارتر می‌شود و خودشان و حامیانشان در سراسر دنیا و حتی سران صهیونیست‌ها غیر از نتانیاهو بر این شکست اذعان کرده اند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: نتانیاهو می‌داند هر زمانی که بساط جنگ برچیده شود، او باید کنار برود. در این جنگ نه تنها صهیونیست‌ها بلکه آمریکایی ها، انگلیسی ها، فرانسوی‌ها و همه حامیان آن‌ها شکست خورده اند چرا که برداشتشان این بود که حیثیتشان به این جنگ وابسته است و همه پای کار آمدند، اما خدا همه آن‌ها را با هم به زمین کوبید.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: اعتراضات در دنیا علیه صهیونیست‌ها هر روز گسترده‌تر می‌شود و این نیست که یک روزی بیایند یک همایشی و نمایشی سر دهند، هر روز مردم دنیا خشمگین‌تر و سماجتشان بیشتر می‌شود تا بساط صهیونیست‌ها برچیده شود.

وی عنوان کرد: نکته دیگر اینکه روحیه نظامیان صهیونیستی هر روز نسبت به قبل ضعیف‌تر می‌شود. عقب نشینی‌ها مانند روز گذشته که یکی از لشکر‌های صهیونیست‌ها انجام داد، روز به روز بیشتر می‌شود و امیدواریم به فضل خدای متعال که فرمود «إِنْ تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ» به این زنان و کودکان و مردم بی پناه که کارشان به آوارگی و مجروح شدن کشیده شده است، رحم کند و بزودی شاهد پیروزی نهایی این عزیزان باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین با تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) گفت: بخاطر همین روز، روز تکریم و احترام مادران و همسران شهدا می‌باشد، همسران و مادران شهدا رنج‌های بسیاری را متحمل شده اند و در این روز بهترین فرصت برای قدردانی از آن بزرگواران است.

امام جمعه قزوین افزود: در این روز‌ها در کشور و استان ما، شهدای گمنام تشییع شدند و ۸ شهید از ۲۸۰ شهید در جای جای استان ما تشییع و تدفین شدند و باید بیش از پیش قدر آن‌ها را بدانیم.
وی بیان کرد: شهادت شهید مدافع امنیت، احسان بابایی را بار دیگر تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. خانواده آن شهید والامقام بسیار مؤمن، محترم و انقلابی هستند. از مردم بخاطر حضور پرشور در مراسم تشییع شهدای گمنام، مدافع حرم و شهید مدافع امنیت قدردانی می‌کنم.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: شهادت آیت الله حسین غفاری که قبل از انقلاب در زندان‌های رژیم منحوس شاهنشاهی زیر شکنجه به شهادت رسید را گرامی می‌داریم.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: در باب باران هم در قرآن آمده باران زمانی می‌بارد که بندگان ناامید شده باشند و رحمتش را به همه جا نشر می‌دهد و از خدا طلب بخشش و آمرزش می‌کنیم اگر گناهان ما موجب انسداد باران می‌شود.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: دعای امام سجاد (ع) را برای همه رزمندگان مقاومت عرض می‌کنم، حضرت این طور فرموده‌اند که خدایا این رزمندگان مقاومت هر کجا اطلاعاتی لازم دارند به آن‌ها عنایت فرما، هر کجا چیزی نمی‌دانند این جهل‌شان را به معرفت و شناخت تبدیل فرما و آن چیز‌هایی را که نمی‌بینند بصیرت دیدن آن نیرنگ‌ها و مکر‌های دشمن را به آنان عنایت کن.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار