سرپرست اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان در یک ماه گذشته با اعتبار بیش از ۹۰ میلیارد ریال خط کشی شد.
کد خبر: ۱۱۴۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸ 16 December 2023

محمدحسن محمدزمانی افزود: عملیات خط کشی راه‌ها در شهرستان‌های سمیرم، نایین، اردستان، لنجان و کاشان به اتمام رسیده است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، این عملیات تا پایان سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات در مسیرهای پُر تردد ادامه داد: خط کشی محور شهرستان‌های خُور، گلپایگان و آران و بیدگل نیز به طول ۹۰۰ کیلومتر با اعتبار بیش از ۴۵ میلیارد ریال آغاز شده است.

سرپرست اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با بیان‌اینکه خط کشی راه‌ها از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، تصریح کرد: خط کشی راه‌ها بویژه در هوای مه‌آلود و شب نقش موثری در ارتقا ایمنی و تعیین حد و مرز مسیرهای عبوری دارد و با توجه به افزایش ایمنی در محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی، عملیات خط کشی در راه‌های شریانی و اصلی بصورت سه خطه است.

محمدزمانی اضافه کرد: خط کشی و نقوش ترافیکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای است که در کاهش حوادث، تسهیل سفرهای بُرون شهری و انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم و ارزنده‌ای دارد.

سرپرست اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان افزود: این اداره کل در این راستا به‌ منظور افزایش ایمنی راه‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز، هدایت وسایط نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت‌ و برگشت در نقاط بدون جداکننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی، عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیر پوشش را بطور ویژه انجام می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار