معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: در رنکینگ کشوری نتایج مسابقات ورزش دانش آموزی کشور، استان کردستان رتبه هفتم را کسب کرد.
کد خبر: ۱۱۴۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱ 16 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، افشین خوشگوار شامگاه امروز شنبه در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۲ که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزان با هدف تربیت شهروند مطلوب و بر اساس شاخص‌های انسانیت است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با تأکید بر اینکه برای تحقق اهداف تربیت زیستی، تامین حفظ و ارتقاء سلامت دانش آموزان و ایجاد نشاط و شادابی برنامه‌های مختلفی اجرا شده، افزود: یکی از آن‌ها مسابقات ورزشی دانش آموزی است که مورد علاقه اکثر دانش آموزان است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این مسابقات در چهار سطح مدرسه، شهرستان، استان و کشور برگزار می‌شود، افزود: این مسابقات حول سه محور بعد کمی، کیفی و تربیتی و فرهنگی بود.

خوشگوار خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر در مجموع ۱۰۴ هزار نفر معادل ۴۸ درصد دانش آموزان در مسابقات ورزشی درون مدرسه فعالیت داشتند که از این میزان ۲۹ هزار نفر معادل ۲۸ درصد به مرحله شهرستانی راه یافتند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از راهیابی ۵ هزار و ۵۴۰ نفر معادل حدود ۱۸.۵ درصد مجموع به مرحله استانی خبر داد و گفت: در نهایت نیز ۳۶۵ دانش آموز به مرحله کشوری مسابقات راه یافتند.

وی با اشاره به اعلام نتایج مسابقات درون ورزشی و رتبه‌بندی استان، گفت: در رنکینگ کشوری نتایج این مسابقات، استان کردستان رتبه هفتم را کسب کرد.

خوشگوار با تاکید بر اینکه نتایج این مسابقات تحت تاثیر محور‌هایی از جمله جمعیت دانش آموزی، تعداد معلمان تربیت بدنی و سرانه فضای ورزشی استان بوده، گفت: کردستان در بخش جمعیت دانش آموزی استان نوزدهم کشور، در تعداد معلمان رتبه ۱۷ و در سرانه فضای ورزشی رتبه ۲۸ کشور را دارد، اما خوشبختانه توانستیم عملکرد خوبی را به ثبت برسانیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان همچنین از انتخاب ۲۶ دانش آموز ورزشکار کردستانی به عنوان استعداد برتر در رشته‌های مختلف مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای خبر داد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار