مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: براساس سهمیه تعریف شده باید در طول چهار سال ۱۲ هزار واحد مسکن در قالب مسکن ملی در کردستان نوسازی شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳ 11 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، جهانگیر الیاسی با بیان اینکه بافت فرسوده از اولویت‌های استان در طرح نهضت مسکن ملی است، اظهار کرد: نوسازی در بافت‌های فرسوده یکی از سیاست‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

به گفته وی، جلوگیری از الحاق زمین جدید به شهر، کاهش هزینه ارائه خدمات در دستگاه‌های خدمات‌رسان و... از تاثیرات مثبت نوسازی در بافت فرسوده است.

وی تصریح کرد: براساس سهمیه تعریف شده باید در طول چهار سال ۱۲ هزار واحد مسکن در قالب مسکن ملی در کردستان نوسازی شود.

الیاسی با بیان اینکه ۳ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی طی سال گذشته و ۶ ماهه نخست امسال سطح استان نوسازی شده است، گفت: بیش از ۷۰۰ واحد نوسازی شده استان مربوط به ۶ ماهه امسال است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، سهم استان کردستان در نهضت مسکن ملی با احتساب مسکن روستایی، استیجاری، بافت فرسوده و ... نیز احداث ۳۶ هزار و ۸۷۱ واحد است.

الیاسی با اشاره به اینکه ۲۰۸ هزار متقاضی تا کنون در سطح استان ثبت نام کرده‌اند، عنوان کرد: ۱۰۸ هزار نفر تا این لحظه تایید نهایی اولیه شده‌اند که سه برابر سهمیه ابلاغی به استان است.

وی خاطرنشان کرد: زمین مورد نیاز برای احداث این تعداد واحد مسکونی یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار است که تاکنون حدود ۵۰۰ هکتار آن تامین شده است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار نیز در کمیسیون‌های مختلف در حال بررسی است و به محض تصویب وارد چرخه می‌شود، گفت: تا این لحظه زمین ۸ هزار و ۵۰۰ پروژه تخصیص داده شده وعملیات ساخت آن‌ها در حال انجام است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با حضور وزیر راه و در سفر رئیس جمهور به استان در شهر‌های مختلف کلنگ‌زنی شده و آماده‌سازی اراضی در حال انجام است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار