مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: جهت تکمیل پروژه‌های در حال احداث بزرگراهی استان اردبیل ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
کد خبر: ۱۱۴۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳ 09 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی از استان اردبیل محبوب حیدری اظهار کرد: جهت تکمیل پروژه‌های در حال احداث بزرگراهی استان اردبیل ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و با مطالعات انجام یافته به ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل نیاز داریم که ۲۹۹ کیلومتر در مراحل تکمیل مطالعات جهت احداث بزرگراه قرار دارد.

وی افزود: ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه در سنوات گذشته احداث و تکمیل شده و مردم تردد و استفاده می‌کنند و در حال حاضر ۲۷۸ کیلومتر احداث بزرگراه در سطح استان اردبیل اجرا می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون برخورداری استان از بزرگراه ۲۷ درصد بوده و اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل پروژه‌های در دست احداث ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

حیدری گفت: نقش زیر ساخت حمل و نقل و توسعه شبکه بزرگراهی در توسعه سایر شاخص‌های اقتصادی بسیار مهم است که استان اردبیل با توجه به داشتن مرز مشترک با کشور آذربایجان و توسعه مضاعف پس از ایجاد مناطق آزاد، نیازمند ارتقاء راه‌های مواصلاتی جهت فراهم نمودن شرایط مطلوب و ایمن برای انتقال کالا به خارج از استان (کشور آذربایجان و سایر استان‌ها) است.

وی بیان کرد: با ردیف دار شدن راه‌های شریانی استان از منابع بودجه‌ای، دولت تخصیص اعتبارات را متقبل شده و در حقیقت سعی بر سرعت دادن به پروژه‌های زیربنایی و اساسی دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل اذعان کرد: در حال حاضر ۵۷۷ کیلومتر راه‌های مواصلاتی در این استان اعم از پارس آباد به مشگین شهر، سه راهی صحرا – گرمی – بیله سوار، اردبیل – سرچم، اردبیل – آستارا و اردبیل – سراب مجوز بهره‌مندی از ردیف ملی اعتبارات سالانه را دارند.

حیدری اضافه کرد: تکمیل این پروژه‌ها با اولویت در حال انجام است و راه‌هایی که نزدیکی شهر‌ها و در مسیر پرترافیک قرار دارند در اولویت توسعه و تکمیل قرار دارد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار