مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت: گمرکات استان در صادرات زمینی کالا به عراق درهشت ماهه سپری شده از سالجاری در بین گمرکات کشور بیشترین سهم را از حیث وزن و ارزش از آن خود کرد.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲ 06 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، علی اصغر عباس زاده اظهار کرد: در هشت ماهه سالجاری میزان پنج میلیاردو ۴۰ میلیون و ۹۸ هزارو ۴۵۷ دلار کالای صادراتی به وزن ۱۲ میلیون و ۹۳۷ هزارو ۱۲۴ تن از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق صادرات صورت پذیرفته است.

وی افزود: گمرکات استان کرمانشاه با صادرات یک میلیاردو ۹۴۸ میلیون ۲۷۸ هزارو ۳۰۶ دلار به وزن چهار میلیون و ۸۱۹ هزارو ۷۳ تن، بیشترین مقدار آن را چه از حیث وزن و چه از نظر ارزش در بین گمرکات کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه تصریح کرد: از میزان صادرات زمینی کالا در هشت ماهه سال جاری ایران به عراق، گمرکات استان کرمانشاه توانست است، سهم ۳۹ درصدی ارزش و سهم ۳۷ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.

عباس زاده تصریح کرد: در بین گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۶۵۹ میلیون و ۸۸۷ هزارو ۴۷۲ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۸۸۲ هزارو ۷۶۶ تن بیشترین سهم را بخود اختصاص داده است و گمرک خسروی با صادرات ۵۳۴ میلیون و ۱۴۴ هزارو ۶۴۱ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۲۳۳ هزارو ۴۹۶ تن درجایگاه بعدی قرار دارد.

وی سهم صادرات گمرک سومار به عراق را ۴۸۶ میلیون و ۴۳۱ هزارو ۴۵۲ دلارکالا به وزن یک میلیون و ۶۴ هزارو ۶۴۷ تن عنوان کرد.

عباس زاده سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق را به ترتیب ۲۴۰ میلیون و ۹۵۱ هزارو ۴۱۸ دلار به وزن ۴۴۱ هزارو ۴۳۳ تن و ۲۶ میلیون و ۸۶۳ هزارو ۳۲۳ دلار به وزن ۱۹۶ هزارو ۷۳۱ تن عنوان کرد.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگهای ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و دیگر اقلام عنوان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار