فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جنگ‌ بین نیروی مسلحی که به وضوح دیده می‌شد و تانک‌هایی که در چند قدمی جوانان مبارز قرار گرفتند و جوانان مسلمانی که دیده نمی‌شدند، بود و جنگ اشباح آغاز شد و تانک‌ها مثل دانه‌هایی که توسط مرغ چیده می‌شود، شکار می‌شدند‌.
کد خبر: ۱۱۴۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹ 30 November 2023

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سرلشکر حسین سلامی در همایش «اقتدار بسیج» که با حضور جمع کثیری از بسیجیان استان قزوین، پیش از ظهر امروز در سالن شهید بابایی شهر قزوین برگزار شد اظهار کرد: خدارا شاکریم که در ایام شهادت حضرت فاطمه و هفته مبارک بسیج و در تلاقی پیروزی های دل انگیز فلسطین در قزوین حضور داریم.

وی با بیان اینکه قزوین، منطقه ای است که به واسطه تاریخ و شخصیت های بزرگ خود شناخته می شود، افزود: این استان از جمله سرزمین های دارای عالمان و فقیهان بزرگی است که روییده اند تا آسمان نظام به وجود این ستارگان افتخار کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: شخصیت های بزرگی همچون شهید رجایی، شهید بابایی، شهید لشگری و سید آزادگان شهید ابوترابی نقش تعیین کننده ای در تاریخ این مرز و بوم داشته اند.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: شهیدان هجرت را مقدمه شهادت کردند و مردم ما را در فضای اقتدار و سرافرازی قرار دادند. در این راستا بسیج نقش تعیین کننده ای در تاریخ نظام و انقلاب اسلامی داشته و دارد که بر هیچ کس پوشیده نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه فرمایشات نورانی و آگاهی بخش مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان سبب آگاهی مردم دنیا از جهان اسلام شد، تصریح کرد: بودجه نظامی آمریکا به اندازه بودجه نظامی همه کشورهای عالم است اما با این حال شک نکنید ارتش آن ها هم مانند ارتش شوری که از بین رفت، تمام شدنی است.

سرلشکر سلامی افزود: به هر نقطه از عالم که نگاه کنید نیروهای مسلح، افراد محدودی دارند اما در جهان یک نیروی عظیم دفاعی به نام بسیج وجود دارد که همانند رودخانه‌ای درخشان روی زمین جاری است و هیچگاه تمام نمی‌شود. بسیج هرچقدر می‌سوزد و می‌خروشد به رویش‌های بهتری می رسد و پرچم ایران را در جهان به اهتزاز در می‌آورد.

 

وی با بیان اینکه بسیج یک نیروی پایان ناپذیر، نفوذ ناپذیر، شکست ناپذیر و کرنش ناپذیر است، ادامه داد: هر نیروی مسلحی از دشمن با هر تعداد و استعداد و تسلیحات پیشرفته نظامی، به اندازه بسیج توانمند نیست چرا که دنیا درخشش این نیروی الهی را در دوران دفاع مقدس دیده و شنیده‌ است.

این مقام ارشد نظامی اضافه کرد: بسیج در دوران دفاع مقدس توانست یک آرایش به هم پیوسته و فشرده تشکیل دهد و بزرگترین دشمنان تاریخ بشر را ناکام کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: آمریکا، ارتجاع عرب و برخی از کشورهای اروپایی که از ارتش بعثی حمایت می‌کردند و در برابر ملت ایران قرار گرفته بودند، می‌خواستند ملت را در صحنه جنگ بشکنند، تسلیم کنند، سرزمین را اشغال و انقلاب را با شکست مواجه کنند اما با رهبری‌ و رهنمودهای امام راحل، زمانی که با سد مستحکم بسیج مواجه شدند به عمق حقیقت پی بردند و دیدند جوانان پرشور با پیشانی بندی‌های جهاد و با ایمان حقیقی به میدان آمدند و داستان را تمام کردند و جلوه‌هایی در میادین نبرد از خود به جای گذاشتند که مصداق آیه قرآن کریم «أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» بود.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه بسیجی اهل صبر، توکل و ایثار است، اذعان کرد: نیروی الهی بسیج دیگران را بر خود مقدم می‌داند و جان خود را فدا می‌کند تا یک ملت در امن و امان باقی بماند. بسیجی قامت خود را بر زمین می‌اندازد تا قامت ملت در جهان سرافراز و برافراشته باقی بماند و هرگز اجازه نمی‌دهد پرچم ایران بر زمین بیفتد. همچنین اجازه اشغال سرزمین را به بیگانه نمی‌دهد تا برای ملت تصمیم بگیرد و در واقع صداقت دارند و صادق الوعده هستند.

وی افزود: سردار دل‌ها در سوریه، لبنان و عراق به همراه همین جوانان ایرانی و بسیجی به یاری مردم آن کشورها شتافتند چرا که مستکبران در دهه‌های اخیر به سرزمین‌های مختلف پا گذاشتند و می‌خواستند سیاستمداران را تحت کنترل خود درآورند و هویت فرهنگی مسلمانان را به غارت ببرند.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: در این بین بسیجیان کاری کردند که تفکر بسیجی در بلاد اسلامی گسترش یافت، آیین جهاد و شهادت طلبی احیا شد و جوانان کشورهای اسلامی به میدان آمدند و مستکبران گریختند. امروز سرزمین‌های اسلامی سرشار از تفکر بسیجی است و بسیج نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اسلامی روییده است.

این مقام ارشد نظامی ادامه داد: زمانی در غزه مردم با سنگ با رژیم صهیونیستی می‌جنگیدند اما از وقتی که بسیج فرهنگ خود را به غزه و کرانه باختری و لبنان منتقل کرد سرزمین‌هایی که در محاصره رژیم صهیونیستی بودند در حرکت معجزه آسایی به سلاح‌ها مجهز شدند. غزه از نظر جغرافیایی گرچه کوچک است اما از نظر سیاسی و اجتماعی و با توجه به فجایع اخیر رژیم صهیونیستی، در قلب‌ ملت‌های جهان جای گرفت و در اجتماعات پرشور کشورهای اروپایی گرچه حاکمان آن ایجاد کنندگان صهیونیست هستند، اما مردمان آن از فلسطین دفاع می‌کنند.

صهیونیست ها دیگر رنگ آرامش را نمی بینند

این مقام ارشد نظامی بیان کرد: سال‌هاست که انگلیس و آمریکا یک ارتش بزرگ و سیستم امنیتی بسیار قوی در رژیم صهیونیستی ایجاد کرده اند تا به واسطه آن مردمان خود را در خانه‌های غصب شده فلسطینیان ساکن کنند و آرامش داشته باشند. فکر می‌کردند بهشت روی زمین است اما این سرزمین غصب شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب افزود: کمتر کسی تصور می‌کرد ارتش و نظام امنیتی رژیم صهیونیستی تا این حد به فروپاشی و سقوط نزدیک باشد. عملیات طوفان الاقصی به صهیونیست های ساکن سرزمین‌های اشغالی و آمریکا این واقعیت را نشان داد که فروپاشی رژیم بسیار بسیار نزدیک‌تر و ساده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: سرزمین غصب شده از غزه تا تل آویو ۷۰ کیلومتر، از شمال فلسطین و جنوب لبنان تا تل آویو ۱۲۰ کیلومتر و از کرانه باختری تا تل آویو ۴۰ کیلومتر است. زمان برای فروپاشی این رژیم جعلی اندک است و در صورتی که موتور محرک فلسطینی ها مانند عملیات طوفان الاقصی یک بار دیگر به حرکت درآید به اندازه عملیات بیت‌المقدس یعنی طی ۴۸ ساعت، رژیم صهیونیستی از صحنه جغرافیای سیاسی عالم حذف می‌شود.

وی اضافه کرد: دیگر هیچ اسرائیلی شب‌ها آرام سر بر بالین نمی‌گذارد چرا که بعد از طوفان الاقصی، آرامش تمام شده و کابوس حمله برای اشغالگران همیشگی شده و در فضای دردناک قرار دارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری اضطراب و آشفتگی در خصوص شکست رژیم صهیونیستی در چهره مقامات آمریکایی قابل مشاهده است، چرا که چشم اندازی برای نجات رژیم جعلی اسرائیل وجود ندارد و حامیان آن نمی‌توانند راجع به بقای آن صحبت کنند و برای فرار از این شکست، راهبرد بسیار خطرناکی انتخاب کردند که هرگز به پیروزی منجر نمی‌شود.

این مقام ارشد نظامی اذعان کرد: آمریکا امروز دیگر نمی‌تواند فشار نیروهای مقاومت را در نیروهای گسترش یافته خود تحمیل کند. طی یک هفته گذشته ۲ هزار سرباز اسراییلی از کرانه باختری و غزه فرار کرده‌اند چراکه توان ادامه جنگ را ندارند. از سویی، روزی حداقل ۳۰۰ میلیون دلار خسارت این جنگ است و از هر سه شغل یک شغل در اسرائیل از دست رفته و همه هتل‌ها به محل اسکان آوارگان آنها تبدیل شده است.

سرلشکر سلامی افزود: فلسطین مقاوم است و غزه‌ای‌ها صبور، شاکر و متفکر و مردمانی استثنایی هستند که مطمئناً به واسطه استقامتشان خدا پیروزی را در آینده نزدیک نصیب آنها خواهد کرد چرا که اسرائیل و آمریکا در یک باتلاق گرفتار شده‌اند و هرچه در آن دست و پا می‌زنند بیشتر در آن فرو می‌روند و شکست‌ خود را نمی‌توانند جبران کنند.

وی با اشاره به اشتباه فاحش تاکتیکی و عملیاتی رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان‌الاقصی، ادامه داد: آن‌ها از آن سوی دیوارها و حصارها در حالی که تانک‌هایشان در امنیت بود، خودشان موانع را برداشته و دیوارها را شکافتند و تانک‌ها را منتشر کردند و خودشان را در معرض تهاجم جوانان فلسطینی قرار دادند.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان‌کرد: جنگ‌ بین نیروی مسلحی که به وضوح دیده می‌شد و تانک‌هایی که در چند قدمی جوانان مبارز بود و جوانان مسلمانی که دیده نمی‌شدند، بود و جنگ اشباح آغاز شد و اسرائیلی‌ها حتی از شبح‌ها می‌ترسیدند.

سرلشکر سلامی با اشاره به به میدان‌آوردن ۱۶۰۰ دستگاه تانک و نفربر توسط رژیم صهیونیستی، گفت: صهیونیست‌ها سرزمین‌های باز را اشغال کردند و جوانان فلسطینی اجازه دادند آن‌ها به مناطق پیچیده وارد شدند و پس از آن تانک‌ها را مثل مرغی که دانه‌های گندم را می‌چیند، شکار کردند.

وی افزود: از این ۱۶۰۰ تانک و نفربر صهیونیست‌ها بر اساس اطلاعات دقیق شامل عکس‌های هوایی، شنود و تمام ابزارهای اطلاعاتی و همچنین اطلاعات دقیق میدانی، ۳۰۰ تانک و نفربر زده شد و صدها اسرائیلی کشته شده‌اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران در خصوص اطلاعات دقیق میدانی توضیح‌داد: هر تانک باید توسط یک رزمنده فلسطینی در فاصله کمتر از ۱۰۰ متری مورد هدف قرار می‌گیرد و وقتی او تانک را می‌زند می‌بیند که تانک را توپخانه یا موشک نمی‌زند که ما نتوانیم ببینیم و وقتی از فاصله نزدیک شلیک می‌شود، آن سیستم دفاع الکترونیک تانک که می‌توانست راکت‌هایی که از فاصله دورتر شلیک شده منفجر کند، دیگر فرصت عکس‌العمل پیدا نمی‌کند.

سرلشکر سلامی با اشاره به سانسور خبری شدید اسرائیلی بر روی اطلاعات تلفات و کشته‌های خود ادامه داد: امروز هر چه خبر می‌شنویم از غزه و فلسطینی‌هاست و از آشفتگی‌های درون شهرهای رژیم صهیونیستی چیزی نمی‌شنویم و نمی‌بینیم ولی وضع بسیار وخیم‌تر از چیزی است که حتی ما آرزو می‌کنیم و این واقعیت منجر به این شد که آن‌ها تن به آتش‌بس دهند.

برچسب ها: پاسداران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار