مدیرکل گمرک کرمانشاه از افزایش ١٢ درصدی ارزش و رشد ١٠ درصدی وزن کالاهای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه در هشت ماهه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰ 29 November 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، علی اصغر عباس زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری یک میلیارد و ٩٧۵ میلیون و ٩٠٣ هزار و ١٨۶ دلار کالا به وزن چهار میلیون و ٨٧٨ هزار و ٢۴ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

وی افزود: این میزان صادرات کالا در هشت ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ١٢ درصد و از حیث وزن رشدی ١٠ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار ،سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و دیگر اقلام است.

 

واردات بیش از ٧١ میلیون دلار کالا از طریق  گمرکات استان کرمانشاه

 

عباس زاده، در ادامه اشاره‌ای نیز به آمار هشت ماهه واردات گمرکات استان کرمانشاه داشت و بیان کرد: در هشت ماهه سپری شده از امسال در مجموع ٧١ میلیون و ٧٨۴ هزار و ٢۶٠ دلار کالا به وزن ١٠ هزار و ۵۴۴ تن از طریق گمرکات کرمانشاه، شوشمی، شیخ صله و پرویزخان وارد کشور شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش هفت درصد و از حیث وزن ۶ درصد کاهش داشته است.

عباس زاده عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل ونیل ستات، الیاف فیبر نوری، قطعات کوره القایی و دیگر اقلام عنوان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار