رییس پلیس راهنمایی ‌و رانندگی فرمانده انتظامی اصفهان گفت: برقراری امنیت ترافیکی وکاهش حوادث رانندگی در استان، نیازمند هم افزایی بین نهادها و سازمان‌های مسئول است.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 25 November 2023

سرهنگ علی اصغر زارع افزود: یکی از ضروریات برقراری امنیت ترافیکی حفظ سرمایه‌های حیاتی مادی و معنوی جامعه است که باید به جای هزینه کرد در خسارت‌های جانی و مالی تصادفات، در امور عمرانی و زیربنایی صرف شود.

وی اظهار داشت: برای انجام اقدامات قاطع در این زمینه نهادها و سازمان‌هایی همانند آموزش و پرورش، دانشگاه، رسانه و دیگر دستگاه‌های فرهنگی ‌و اجتماعی وظیفه سنگین و خطیری برعهده دارند.

رییس پلیس راهور استان اصفهان افزود: می‌توان از بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای دستیابی به هدف برقراری امنیت ترافیکی نیز بهره برد.

وی با تاکید بر مقوله آموزش در بستر فرهنگ‌سازی افزود: برای جلوگیری از ضایعات و خسارات ناشی از تصادفات رانندگی و زیان‌های عظیم مادی و معنوی آن باید آموزش را با همکاری پلیس ‌دستگاه های مسئول فرهنگی ‌و اجتماعی در دستور کار قرار داد.

سرهنگ‌ زارع افزود: بررسی به عمل آمده نشان می‌دهد که بیشترین تصادفات و ضایعات ناشی از آن، به دلیل خطای عامل انسانی بوقوع می‌پیوندد.این اعمال و رفتار ناصحیح از نداشتن تجربه و مهارت کافی و فقدان فرهنگ ترافیکی ناشی می‌شود که در نهایت از رکود آموزش، سرچشمه می‌گیرند.

وی با تاکید بر تعلیم و تربیت فرهنگ استفاده از خودرو گفت: این آموزش‌ اجتماعی و اخلاقی باید در جامعه ترویج شود زیرا نهادینه کردن و استمرار آن برای تمامی اقشار جامعه احساس می‌شود.

رییس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به جان باختن ۷۰ نفر عابر پیاده در معابر شهری استان اصفهان بر اثر حوادث‌ ترافیکی از ابتدای سالجاری تاکنون گفت: رانندگان خودرو مسبب جان باختن ۶۸ نفر از عابران بودند که این مهم هم گواهی بر اهمیت آموزش برای نهادینه کردن امنیت ترافیکی است.

وی در این رابطه تاکید کرد: باید سازمان‌ها و نهادهایی به‌ویژه آموزش وپرورش ‌و دانشگاه ها در کنار آموزش‌های رسمی ، اهمیت رعایت فرهنگ رانندگی را به نوجوانان ‌و جوانان به‌منظور آینده ای امن به لحاظ مسائل ترافیکی مورد تاکید و آموزش قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار