امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: در طول تاریخ صهیونیست‌ها از جنگ درازمدت وحشت داشته‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱ 17 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: یکدیگر را به تقوای الهی توصیه می‌کنیم، اگر امر به معروف می‌کنیم یعنی یکدیگر را به خوبی‌ها و تقوا دعوت می‌کنیم، اگر نهی از منکر می‌کنیم یعنی از بدی‌هایی که در مقابل تقوا هستند جلوگیری می‌کنیم، اگر صله رحم می‌کنیم برای احیای تقواست، اگر با قرآن زندگی می‌کنیم برای این است که قرآن را کتاب تقوای الهی، منبع نورانیت و تقوا می‌شناسیم، اگر به ائمه (ع) عشق می‌ورزیم برای این است که آن‌ها حقیقت تقوا هستند و ما از نور تقوای آن‌ها نورانی می‌شویم، در حالت کلی باید در همه عرصه‌های دینی فعال باشیم.

وی ادامه داد: نور خدا در قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) متجلی شده است، هر کس می‌خواهد نورانی شود از این دو منبع قرآن و عترت نور می‌گیرد، اگر ما دنبال این دو منبع هستیم برای این است که نیاز به تقوا و زندگی انسانی داریم، نیاز به زندگی با صداقت، جوانمردانه، با رأفت، رحمت، دلسوزی نسبت به دیگران، آرامش خاطر و طمأنینه قلبی داریم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های پیش‌رو ولادت حضرت زینب کبری (س) -عقیله بنی هاشم- است، روز میلاد حضرت زینب (س) را روز پرستار نامیده اند، پرستاران عزیز همواره به صورت شبانه روزی در خدمت مردم هستند، سلامت مردم ما را تضمین می‌کنند، این عزیزان لطف، رحمت و برکت خدا هستند که الطاف و برکات خدا توسط آن‌ها نصیب بیماران و آحاد مردم می‌شود، در دوران کرونا نیز شاهد زحمات طاقت فرسای این عزیزان بودیم.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: بنده قسمتی از بیانات حضرت زینب کبری (س) در مجلس یزید در شام را عرض خواهم کرد، شما این‌ها را با جنایاتی که امروز توسط صهیونیست‌ها در غزه اتفاق می‌افتد مقایسه کنید، آینده‌ای که حضرت زینب (س) برای قافله حسینی مطرح کرد و آن آینده تاریک و ذلت‌باری که برای یزید بیان فرمود، امروزه ما شاهد تحقق پیش‌بینی آن حضرت هستیم، این را مانند یک بشارت به مردم بااستقامت غزه، فلسطین و لبنان هدیه می‌کنیم تا بدانند که ائمه (ع) یاور این حرکت مظلومانه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مجلس یزید وقتی چشم حضرت زینب (س) به سر بریده برادرشان افتاد با صدایی غمگین و محزون که دل‌ها را منقلب می‌کرد فریاد زدند «یا حسینا، یا حبیب رسول الله، یابن مکه و منا، یابن فاطمه سیده النساء»، حضرت این جملات را فرمود که مردم بدانند این شخصیت کیست و در حقیقت جایگاه ولایت و امامت اباعبدالله (ع) را معرفی کند، از این جملات مشخص می‌شود حضرت بعد از این سفر طولانی و اسارت خیلی دلشان برای برادرشان تنگ شده است.

آیت الله عابدینی تأکید کرد: حضرت زینب (س) در ادامه فرمودند «یابن بنت المصطفی»، این جملات زلزله‌ای بود که بنیان بنی امیه را متزلزل می‌کرد و بساط یزید را در معرض فروپاشی قرار می‌داد، سپس حضرت فرمودند‌ای یزید من آمده ام که حقارت و کوچکی تو را به تو نشان بدهم، یعنی تو آن کسی نیستی که روی تخت نشسته‌ای و تکبر می‌ورزی، تو یک انسان پست و حقیری که من آمده ام این را به تو بفهمانم.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: سپس حضرت ادامه دادند ما شکایت‌مان را نزد خدا مطرح می‌کنیم، این زبان حال یتیمان و مظلومان غزه هم هست که به صهیونیست‌ها می‌گویند ما تکیه‌گاهمان فقط خداست، هر کِید، نیرنگ و حیله‌ای دارید به کار بگیرید و هر چه از دستتان بر می‌آید انجام دهید.

وی یادآور شد: اکنون نیز رهبر حکیم انقلاب ما و مسلمانان در همه جای جهان همین جملات را می‌گویند، مستضعفان هم به پشتیبانی از مسلمانان برخاسته اند و همین جملات را تکرار می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: حضرت زینب (س) در ادامه فرمودند‌ای یزید به خدا سوگند تو نمی‌توانی نام و یاد ما را به فراموشی بسپاری و بساط ما را برچینی، تو نمی‌توانی نور وحی، حقیقت، قرآن و دین را خاموش کنی.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: راهپیمایی باعظمت اربعین را که می‌بینیم می‌فهمیم چرا حضرت زینب (س) به ابن زیاد گفت «ما رأیت الّا جمیلا»، برای اینکه آینده جهان آینده حق، صداقت، راستی، درستی، انسان دوستی، وحی، آرمان‌های الهی، نقشه انبیاء و ائمه (ع)، کربلا و امام حسین (ع) است.

وی بیان کرد: حضرت زینب (س) در ادامه فرمودند‌ای یزید آنچه که تو می‌گویی جز سستی چیز دیگری نیست، تو ایامت به شماره افتاده است؛ امروز نیز ما همین‌ها را به صهیونیست‌ها می‌گوییم، چند سال دیگر ما سرزمینی به نام سرزمین اشغالی نداریم، بلکه سرزمین مردم با مقاومت و استقامت فلسطینی را داریم، حضرت زینب (س) به یزید فرمود ایام تو عدد است و به شماره افتاده، در ادامه دیدیم که همین طور هم بود و یزید دوامی نیاورد، وضعیت صهیونیست‌ها هم بدتر از وضعیت یزید است و دوامی نخواهند داشت.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) در ادامه فرمودند‌ای یزید این‌هایی که اطراف تو هستند، متفرق‌اند و با خودشان هم اختلاف دارند؛ این مسئله را هم امروز ما در رژیم صهیونیستی می‌بینیم که بزرگانشان با هم دعوا دارند، نظامیان صهیونیستی با هم اختلاف دارند و مردمشان با مسئولانشان در جنگ و دعوا هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: حضرت زینب (س) در ادامه فرمودند‌ای یزید به روزی توجه کن که آن روز خواهد آمد و منادی ندا خواهد داد «ألا لعنه الله علی الظالمین، الحمدلله رب العالمین»، سپس فرمودند خدا اول ما را با سعادت و مغفرت شروع کرد و آخر ما را هم با شهادت و رحمت رقم زد.

وی تصریح کرد: این بخشی از سخنرانی حضرت زینب (س) بود، یزید مجلس جشن پیروزی برای خود گرفته بود، اما حضرت این مجلس را علیه یزید شوراند و حقایق را برای مردم بیان کرد.

آیت الله عابدینی یادآور شد: مناسبت مهم دیگر ما مقاومت اسلامی و وضعیت صهیونیست هاست، درباره مقاومت اسلامی عرض می‌کنم که ما باید به صهیونیست‌ها بفهمانیم بمب‌های آمریکایی- اروپایی ساختمان‌ها را ویران می‌کنند، اما اراده انسان‌های مؤمن و انسان‌هایی که به خدا توکل دارند نه تنها با بمب شکسته نمی‌شود، بلکه محکم‌تر خواهد شد، اراده را با بمب نمی‌توان از میان برداشت.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: فرعون وقتی نتوانست اراده‌ها را بشکند کودک‌کشی کرد، صهیونیست‌ها نیز علاوه بر کودک‌کشی، زن‌ها را می‌کشند، ساختمان‌ها را ویران می‌کنند، داروخانه‌ها را منفجر می‌کنند، منابع آب را آلوده می‌کنند و مردم را با تشنگی مواجه می‌کنند، صهیونیست‌ها می‌توانند این کار‌ها را انجام دهند، اما هرگز نمی‌توانند اراده مردم را خدشه دار کنند، اراده مردم غزه هر روز محکم‌تر خواهد شد.

پیروزی و نصرت خدا نزدیک است

وی عنوان کرد: برخی می‌گویند چه زمانی پیروز می‌شویم؟ خدای متعال در آیه ۲۱۴ سوره مبارکه بقره می‌فرماید «ألا انّ نصر الله قریب»، یعنی بدانید پیروزی و نصرت خدا نزدیک است، ما خیلی به این پیروزی امیدواریم، فلذا به عزیزان جبهه مقاومت در همه جای دنیا به ویژه در غزه این آیه شریفه را یادآوری می‌کنیم، البته می‌دانیم که این عزیزان با همین آیه زندگی می‌کنند، با این آیه دل‌های ما نیز آرام می‌شود و این درد‌های جانکاهی که می‌بینیم التیام و آرامش پیدا خواهد کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدای متعال در آیه ۱۰۴ سوره مبارکه نساء می‌فرماید «وَلَا تَهِنُوا فِی ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ إِنْ تَکُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ یَأْلَمُونَ کَمَا تَأْلَمُونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا یَرْجُونَ وَکَانَ اللَّهُ عَلِیمًا حَکِیمًا» ُ یعنی (و در تعقیب و جستجوی دشمن سستی نکنید. اگر شما در رویارویی با دشمن درد و رنج می‌بینید، آنان نیز، چون شما درد و رنج می‌بینند، و شما چیزی را، چون پیروزی و پاداش از خدا امید دارید که آنان امید ندارند؛ و خدا همواره دانا و حکیم است).

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید در تعقیب دشمنان خونخوار سست نشوید، اگر رنج و سختی دیدید و مصیبت‌ها برای شما پیش آمد، بدانید که دشمنان شما هم از دست شما ضربه خورده اند و همه چیزشان را از دست می‌دهند، منتها شما با آن‌ها فرق می‌کنید، شما به خدا امید دارید، اما آن‌ها هیچ امیدی ندارند، آن‌ها آوارگان و سرگردان‌هایی هستند که از اینجا رانده می‌شوند، ولی هیچ کجای دنیا نمی‌خواهند این‌ها را ببینند و راضی نیستند که این‌ها را در کشورشان اقامت دهند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: درباره صهیونیست‌ها هم چند نکته را یادآوری می‌کنم، نخست اینکه صهیونیست‌ها همیشه در طول تاریخ از جنگ درازمدت وحشت داشته اند، می‌توانند یکجا را بمباران کنند یا یک کشتار جمعی راه بیندازند، اما وقتی کسی مقابلشان بایستد این‌ها طاقت ادامه ندارند، ملاحظه کرده اید تاکنون چندین بار این اتفاق افتاده و در مقاومت ۳۳ روزه، ۸ روزه و چند مورد دیگر آمده اند التماس کرده اند که آتش بس برقرار شود، امروز هم هر چه این استقامت ادامه پیدا کند آن‌ها بیشتر طالب آتش بس خواهند شد و نمی‌توانند جنگ طولانی مدت را اداره کنند.

وی تصریح کرد: دوم اینکه انگیزه جنگیدن در نیرو‌های نظامی و شبه نظامی صهیونیست وجود ندارد، برای چه می‌خواهند بجنگند؟ تانک‌ها و نفربر‌های نظامی‌شان خیلی زود تبدیل به تابوت نظامیان صهیونیستی می‌شود، فراوان این اتفاق افتاده است، برخی از این خبر‌ها را می‌شنویم و خیلی از این اخبار را هم نمی‌گویند، چون آن کسی که این تانک مرکاوای صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد دیگر نمی‌تواند آنجا بایستد و ببیند چند نفر از صهیونیست‌ها کشته شده اند، فقط می‌بیند این تانک تبدیل به جهنمی از آتش شده است، بعد‌ها این آمار آشکار می‌شود، این سرباز یا افسر چه انگیزه‌ای دارد که بخواهد بجنگد؟

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: سوم فشار خانواده اسرا و فشار مردمی که در سرزمین‌های اشغالی هستند و می‌گویند چرا شما این جنگ را ادامه می‌دهید، بنابراین حال این‌ها حال خوبی نیست، فقط می‌طلبد که ما بیشتر استقامت کنیم، هزینه سنگین و فشار ناشی از هزینه‌های جنگ نیز فشاری مازاد را به آن‌ها تحمیل می‌کند، این جنگ برای صهیونیست‌ها حداقل روزی ۲۵۰ میلیون دلار هزینه دارد، یعنی هر چهار روز یک میلیارد دلار هزینه جنگ آن هاست، حال اینکه کارخانه هایشان تعطیل است، هیچ کجای مملکت‌شان امنیت ندارد و خسارت‌های اقتصادی فراوانی نیز از این نواحی به آن‌ها اضافه می‌شود، مسئله جداگانه‌ای است.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: تعطیلی صنایع و منابع درآمدی صهیونیست‌ها در شرایط جنگی نیز یکی دیگر از موارد است، اعتراض جهانی و خشم عموم مردم در همه جای دنیا و خشم و تظاهرات‌های چند صد هزار نفری در شهر‌های مختلف اروپایی، آمریکایی، واشنگتن، نیویورک، فرانسه و در شهر‌های آلمان روحیه صهیونیست‌ها را نابود کرده است، بنابراین وضع صهیونیست‌ها بسیار وخیم است، می‌طلبد که ما با استقامت، مقاومت و دعا از خدای متعال پیروزی برای عزیزانمان را درخواست کنیم.

وی عنوان کرد: در آغاز هفته بسیج قرار داریم، همه برکاتی که اکنون می‌بینیم از برکات آن بسیجی است که امام (ره) آن را احیا کردند و فرمودند تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیه خداوند تبارک و تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: عزیزان انقلابی در خاطرشان هست که وقتی حاج مصطفی را به شهادت رساندند امام (ره) فرمودند این از الطاف خفیه خدا بود، یعنی این لطف خداست، اما مخفی است و آشکار نیست، سپس مشاهده کردیم که نتیجه این لطف خفیه پیروزی انقلاب اسلامی بود، امام (ره) فرمودند بسیج از الطاف جلیه خداست، یعنی آشکار و ظاهر است، ثمره و میوه آن مقاومت اسلامی و پیروزی‌هایی است که ان‌شاءالله در راه است.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: رهبر حکیم انقلاب که خودشان بزرگ‌ترین بسیجی عصر و نسل ما هستند، فرمانده این بسیج، مقاومت و همه پیروزی‌ها محسوب می‌شوند که ان‌شاءالله خدا سایه‌شان را بر سر همه مسلمانان مستدام بدارد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار