سرپرست مدیریت بازرسی شهرداری قزوین از راه اندازی سامانه سوت‌زنی شهرداری قزوین خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹ 16 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، محمد ربیعی اظهار کرد: نظارت و بازرسی و مبارزه با فساد همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و در دولت سیزدهم نیز همواره بر امر مردمی سازی تأکید شده است، لذا در این راستا و در جهت مشارکت شهروندان و ارباب رجوع و حتی کارمندان شهرداری، این امکان با همکاری سازمان فاوا شهرداری فراهم شده تا در بستر سامانه برخط سوت‌زنی، گزارش‌های مردمی از فساد در شهرداری دریافت و مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: سامانه سوت زنی در بستر برنامه کاربردی «قزوین من» به آدرس https://my.qazvin.ir طراحی شده و شهروندان با مراجعه به این سامانه می‌توانند با ارائه دقیق اطلاعات و رعایت اصول شش گانه خبری (چه، چرا، چگونه، که، کی و کجا) گزارش خود در خصوص وقوع فساد را با تعیین دستگاه اجرایی و واحد سازمانی و همچنین ضمیمه کردن مستندات، ارسال کنند.

سرپرست مدیریت بازرسی شهرداری قزوین تصریح کرد: این گزارش‌ها به‌صورت محرمانه و با رعایت امانت و حفاظت از منبع خبری، مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته و نتیجه نهایی نیز به اطلاع گزارش دهنده خواهد رسید و در صورتی که گزارش شهروندان منجر به کشف جرم و فساد شود، گزارشگر تشویق خواهد شد.

ربیعی مبارزه با فساد و مشارکت مردمی در این امر مهم را امیدبخش خواند و تصریح کرد: برخورد با فساد در هر جایگاه و دستگاهی، نه تنها خط قرمز نیست بلکه اعتماد عمومی را نیز افزایش خواهد.

این مسوول با اشاره به اینکه شهرداری‌ها یکی از دستگاه‌هایی هستند که از نظر امور کاری کاملاً در ارتباط مستقیم با مردم هستند، اذعان کرد: نظارت و بازرسی با تکیه بر روش‌های روزآمد و دقیق به بهبود عملکرد و کاهش مشکلات مردم و ارباب رجوع خواهد انجامید.

سرپرست مدیریت بازرسی شهردار قزوین در پایان شهروندان را به مشارکت در امر مبارزه با فساد دعوت کرد و گفت: بازرسان و ناظران حقیقی دستگاه‌ها، مردم هستند و در صورتی که شهروندان نسبت به فساد در دستگاه‌ها حساس باشند و آن را گزارش کنند، اندک افرادی هم که ممکن است دچار لغزش شده و یا در معرض آن قرار داشته باشند خود را در برابر دیدگان عموم مردم دیده و از ارتکاب جرم خودداری کنند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار