معاون اداره امور عشایر استان البرز، گفت: جامعه عشایری استان البرز به لحاظ تعداد دام به تناسب خانوار استان اول کشور است و میانگین دام عشایر کشور حدود صد و ده راس درحالی که در استان البرز سیصد و هفتاد و پنج راس دام وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۳۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ 05 November 2023

به گزارش «تابناک البرز» بهزاد محمدی، معاون اداره امور عشایر استان البرز در خصوص وضعیت جامعه عشایری، گفت: استان البرز دارای جامعه سوم در قالب هشتصد و شصت خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۴هزار و هشتصد نفر که حدود سیصد و بیست و یک هزار راس واحد دامی در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه بالغ بر صد و چهل و هشت هزار هکتار از مراتع استان در قلمرو عشایری است، افزود: عشایران سالانه بالغ‌بر سه هزار و هفتصد تن گوشت و حدود هشت هزار تن شیر و فرآوردهای لبنیات تولید می‌کنند. 

محمدی با اشاره به اینکه سال گذشته با حمایت مجموعه استانداری جلسات متعدد شورای عشایر برگزار شده است، بیان کرد: یکی از مصوبات جلسه بحث میدان عرضه دام استان که در منطقه جعفرآباد اشتهارد مقرر گردیده در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: در روزهای آتی برای اولین بار در سطح استان البرز میدان عرضه دام گلنک زنی می‌شود.

محمدی گفت: انتظار داریم مسوُولین استان البرز نسبت به پیگیری امورات و نیاز‌های جامعه عشایری اقداماتی را انجام دهند. 

وی با بیان اینکه استان البرز از لحاظ گردشگری و کشت گیاهان دارویی شرایط بسیار خوبی بود، بیان کرد: انتظار داریم همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به ماده ۵ آیین نامه ساماندهی عشایر که مصوبه هیات وزیران است توجه کنند.

محمدی ادامه داد: جامعه عشایری استان البرز به لحاظ تعداد دام به تناسب خانوار استان اول کشور است، میانگین دام عشایر کشور حدود صد و ده راس درحالی که در استان البرز سیصد و هفتاد و پنج راس دام وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار