اداره کل هواشناسی اصفهان در باره تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی از اواسط روز پنجشنبه تا اواخر روز جمعه هفته جاری در استان «هشدار نارنجی» صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۳۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹ 02 November 2023

بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرُفتی و رگبار باران، رعد و برق و تُندباد شدید موقت، کاهش دید از اواسط امروز پنجشنبه تا اواخر روز جمعه در نقاط غرب، مرکز، شرق و جنوب استان خبر داد.

فعالیت این سامانه، بیشتر در شهرهای اصفهان، بویین و میاندشت، چادگان، خمینی شهر، خوانسار، فریدن(داران)، دهاقان، دهق، بُرخوار(دولت‌آباد)، لنجان، شهرضا، فرودگاه اصفهان، فریدونشهر، فلاورجان، کبوترآباد، کوهپایه، گلپایگان، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نایین، نجف‌آباد، نطنز و ورزنه خواهد بود.

بر همین اساس احتمال اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر عمومی بصورت محلی، شکل‌گیری روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، وقوع صاعقه و وزش باد شدید موقتی وجود دارد.

در این اطلاعیه به هموطنان و مسوولان توصیه شده است تا ضمن خودداری از تردد بویژه در جاده‌های کوهستانی و پرهیز از توقف و اتُراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط لازم را در سفرهای برون شهری بعمل آورند و از فعالیت‌ کوه‌نوردی و جابجایی عشایر اجتناب و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی را اعمال کنند.

همچنین در این اطلاعیه به مسوولان دستگاه‌های اجرایی و امدادی نیز توصیه شده است تا آمادگی لازم برای پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار