حتماً شما هم خودروهایی را در خیابان‌ها و شهرها دیده‌اید که گویی به زمین چسبیده‌اند؛ جوان‌ترها با این کار، خودرویشان را «اسپرت» می‌کنند؛ اما پلیس با این خودروهای اسپرت چه خواهد کرد؟
کد خبر: ۱۱۳۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷ 02 November 2023

به گزارش تابناک سمنان،  شما هم حتماً تا امروز خودروهایی را در خیابان‌ها و شهرها دیده‌اید که گویی به زمین چسبیده‌اند؛ پدیده‌ای که نام «اسپرت‌سازی» که با دستکاری در ساختار خودروهای سواری رخ می‌دهد.

جوان‌ترها می‌گویند با کاهش ارتفاع خودرو از زمین، آن را «اسپرت» کرده‌ایم و این اقدام را سبب زیبایی وسایل نقلیه خود عنوان می‌کنند؛ دستکاری خطرناکی که هیچ‌وقت به زوایای خطرآفرین آن توجهی نمی‌شود.

به‌هرحال، اگر به سرعتکاه‌های سطح شهر رسیده باشید، شما هستید که باید اندکی بیش از حد معمول درنگ کنید تا خودروهای اسپرت بخواب‌شده این دست رانندگان با صرف زمانی قابل‌توجهی بالأخره بتوانند از روی مانع رد شوند؛ اما پلیس با این خودروهای اسپرت چه می‌کند؟

توقیف؛ بیخ گوش خودروهای بخواب!

سردار جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به عزم جدی پلیس برای برخورد با این اقدامات خطرآفرین اظهار کرد: این روزها خودروهایی را مشاهده می‌کنید که کمتر از یک تا 2 سانتی‌متر با زمین فاصله دارند؛ پلیس این خودروها را توقیف و به پارکینگ منتقل می‌کند.

وی تصریح کرد: این خودروها هنگام تردد خطراتی را ایجاد می‌کنند و ممکن است بر اثر اصطکاک با زمین و ایجاد یک جرقه کوچک، آتش‌سوزی خودرو رخ دهد.

فرمانده انتظامی استان سمنان اظهار کرد: برخورد با رانندگان خودروها و موتورسیکلت‌هایی که به ایجاد تغییراتی در ساختار وسیله نقلیه اقدام و آن را از حالت استاندارد خارج کرده‌اند، به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

موقوفه‌ای از توقیف ۹۴ دستگاه خودرو و ۴۳ دستگاه موتورسیکلت در اجرای طرح پلیس استان سمنان خبر داد و گفت: برخی از موتورسیکلت‌ها که با حرکات نمایشی، حرکت تک‌چرخ و ایجاد مزاحمت برای شهروندان در سطح شهر تردد می‌کردند، توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

72 ساعت وقت برای اصلاح!

برخورد پلیس با مالکان خودروهایی که تغییرات جدی در ساختار وسایل نقلیه خود ایجاد کرده‌اند، یک بخش موضوع است و بخش مهم‌تر، فرهنگ‌سازی و اصلاح چنین اقداماتی است که آن هم در دستور کار پلیس قرار دارد.

نقی کبیری، رئیس پلیس راهور استان سمنان در همین زمینه به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: این خودروها، پلاک اعزام به تعمیرگاه دریافت می‌کنند و موظف هستند تا ظرف ۷۲ ساعت خودروی خود را به استاندارد اولیه برگردانند.

وی گفت: کارشناسان در پلیس راهور هم از نتیجه نهایی تعمیرات انجام‌شده بازدید می‌کنند و اگر حالت استاندارد رعایت شده بود، نسبت به رفع توقیف خودروها اقدام می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان سمنان افزود: رانندگان این دست خودروها ابتدا با اخذ تعهد و گذراندن آموزش‌های لازم می‌توانند نسبت به ترخیص خودروهای خود اقدام کنند و در صورتی که این اقدامات تکرار شود، به مراجع قضائی برای پیگیری‌های بعدی معرفی می‌شوند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار