مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه فضای سبز مشجر در بیشتر شهرهای استان کمتر از ۴ مترمربع است، گفت: نیاز است شهرداری‌ها در راستای افزایش فضای سبز مشجر در شهرها پای کار بیایند.
کد خبر: ۱۱۳۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷ 30 October 2023

به گزارش تابناک لرستان، علی سالاروند با اشاره به اینکه طبق ماده ۲۲ قانون هوای پاک مصوب سال ۹۶، شهرداری‌ها موظف هستند سرانه فضای سبز شهری را به ۱۵ متر افزایش دهند، اظهار کرد: سرانه فضای سبز شهری در بیشتر شهر‌های استان کمتر از ۴ متر مربع است، البته منظور از سرانه فضای سبز آیین نامه اجرایی این ماده سرانه فضای مشجر است نه پارک‌ها و چمن‌ها.

وی بیان کرد: همچنین طبق ماده ۲۷ قانون هوای پاک، شهرداری‌ها مکلف هستند با کمک سایر دستگاه‌های متولی از جمله منابع طبیعی و وزارت نیرو کمربند‌های سبز شهری را ایجاد کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه فضای سبز مشجر در بیشتر شهر‌های استان کمتر از ۴ مترمربع است، تاکید کرد: نیاز است شهرداری‌ها در راستای افزایش فضای سبز مشجر پای کار بیایند.

سالاروند گفت: پیشنهاد ما این است که شهرداری‌ها در کاشت درختان تلفیقی از درختان پهن برگ و سوزنی برگ را داشته باشند.

وی با بیان اینکه جلسات مستمری را در خصوص افزایش فضای سبز مشجر در استان برگزار کردیم، اظهار کرد: آخرین جلسه هم با حضور معاونت عمرانی بود که تصمیمات خوبی در زمینه احداث و توسعه کمربند سبز شهری گرفته شد.

وی با بیان اینکه افزایش فضای سبز شهری کاهش آلودگی شهری را به دنبال دارد، عنوان کرد: افزایش سرانه فضای سبز، بر زیبایی مبلمان شهری هم تاثیر دارد، از طرفی وجود درختان کنترل کننده آلودگی صوتی در شهر‌ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خاطرنشان کرد: احداث کمربند فضای سبز شهری از گسترش بی‌رویه شهر و توسعه نامتوازن شهر‌ها جلوگیری می‌کند.

سالاروند با اشاره به اینکه مردم در در فضا‌های خالی می‌توانند اقدام به درختکاری کنند، گفت: مدارس هم می‌توانند با درختکاری به توسعه فضای سبز شهری کمک کنند.

وی اظهار کرد: منابع طبیعی نهال مورد نیاز را تامین می‌کند، انجمن‌های مردم نهاد و دستگاه‌های متولی هم برای کاشت درخت پای کار هستند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار