معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: ۷۶ واحد از صنایع ریخته‌گری آلاینده مستقر در محدوده و حریم شهرهای اصفهان، خمینی شهر، دولت آباد، فلاورجان و نجف‌آباد به منطقه صنعتی شمال اصفهان منتقل شدند که از این تعداد ۵۴ واحد در یک سال گذشته انتقال یافته‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸ 27 October 2023

مهران زینلیان در خصوص ششمین جلسه کارگروه تدوین طرح انتقال واحدهای آلاینده براساس ماده ۱۴ قانون هوای پاک، گفت: این نشست با حضور دستگاه‌های متولی، واحدهای صنفی، اتاق اصناف و شهرداری‌های اصفهان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و دولت‌آباد برگزار شد.

وی عنوان کرد: براساس گزارش ارائه شده در این نشست، ۷۶ واحد از صنایع ریخته‌گری آلاینده از محدوده و حریم شهرهای اصفهان، خمینی شهر، دولت آباد، فلاورجان و نجف‌آباد که مغایر ضوابط زیست‌محیطی و بدون مجوز فعالیت هستند به منطقه صنعتی شمال اصفهان منتقل شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: از این تعداد واحد آلاینده منتقل شده، ۵۴ واحد در یک سال گذشته انتقال یافته‌اند.

دکتر زینلیان خاطرنشان کرد: امیدواریم براساس پیگیری‌های به عمل آمده شاهد روند رو به رشد انتقال واحدهای آلاینده از از حریم شهرها باشیم.

وی متذکر شد: با تغییر روش فعالیت و با فاصله گرفتن این واحدها از محدوده‌های شهری و مستقر شدن در محدوده‌های منطبق با ضوابط محیط زیست، روند فعالیت اینگونه واحدها نیز منطبق با ضوابط زیست محیطی تغییر می‌یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: ضمناً با توجه به تغییر روش تولید این واحدها به نحو چشمگیری در مصرف برق و گاز نیز صرفه جویی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد سایت ۵۰ هکتاری مطابق با استانداردهای محیط زیست در شهرک صنعتی شمال اصفهان در ادامه سایت قبلی پیش بینی و تا پایان سال جاری مقدمات واگذاری پلاک‌ها در راستای انتقال‌ واحدهای آلاینده صورت پذیرد.

دکتر زینلیان گفت: همچنین مقرر شد در خصوص قطعه بندی واحدها و زمین ۵۰ هکتاری مذکور اتاق اصناف و اتحادیه‌ها با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی استان در خصوص نحو تفکیک اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی متذکر شد: در این نشست همچنین شهرداری‌های اصفهان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و دولت‌آباد نیز گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد ضمن پیگیری اخطاریه‌ها و اقدامات انجام شده به صورت موردی برای تمامی کارگاه‌های ریخته‌گری که در حریم شهرها به صورت آلاینده مشغول به فعالیت هستند اخطاریه صادر و برخورد قانونی نیز اعمال گردد و گزارش ماهانه از نحوه برخورد با این واحدهای آلاینده ارائه شود.

دکتر زینلیان افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز متعهد گردید پیگیری لازم را به منظور تامین اعتبار لازم و تسهیلات مربوطه جهت انتقال واحدها به عمل آورد.

وی در پایان اضافه کرد: با پیگیری اداره کل محیط زیست در خصوص اجرای بندهای صورت جلسه در جلسات آتی روند انتقال واحدها دنبال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار