مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از اجرای طرح توسعه سطح زیر کشت گیاهان دارویی در ۵٠٠ هکتار از اراضی این استان با هدف افزایش تولید در یک سال اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ 25 October 2023

احمدرضا رییس‌زاده اظهار داشت: این طرح متشکل از گیاهان دارویی مقاوم به کم آبی مانند زعفران، گل محمدی و زرشک و متناسب با اقلیم استان بوده است.

وی اضافه کرد: از آنجا که استان اصفهان دارای مناطق مختلف جغرافیایی همچون خشک و بیابانی و کوهستانی است، طرح یاد شده در تمام شهرستان های استان اجرا شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع آبی در استان، گسترش طرح های مرتبط با گیاهان دارویی به ویژه گیاهان مقاوم با کم آبی، راهکار مناسبی برای توسعه صنعت کشاورزی محسوب می‌شود.

رییس‌زاده با اشاره به صادرات یکهزار و ۱۹۶ تن، به ارزش ۲ میلیون دلار از انواع گیاهان دارویی به دیگر کشورها در سال گذشته، افزود: گیاهان دارویی محصول مناسبی برای صدور به دیگر کشورها و ارزآوری است و در صورت حمایت از این صنعت و توسعه هرچه بیشتر، اشتغال‌زایی مناسبی را هم به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار واحد سنتی و ۳۰ واحد صنعتی در بخش فرآوری، بسته‌بندی و صادرات با تولید ۶۵ هزار تن گیاه دارویی در این خطه فعالیت دارند که در صورت ارائه تسهیلات می توان تعداد آنها را افزایش داد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار