شهرکرد - ایرنا - نخستین جشنواره ورزش خیابانی ویژه جانبازان و توان‌یابان چهارمحال و بختیاری همزمان با گرامیداشت هفته پارالمپیک روز جمعه با حضور ۹۰ نفر از ورزشکاران استان در پارک لاله شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶ 20 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال وبختیاری، رییس هیات جانبازان و توان‌یابان شهرستان شهرکرد در این آیین گفت: ورزشکارانی که در این جشنواره حضور دارند در رشته‌های ورزشی تنیس روی میز، فوتبال دستی، والیبال نشسته، بسکتبال با ولیچیر، شطرنج و بوچیا استعداد سنجی می‌شوند.

علی احمدی در گفتگو با ایرنا افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها تلاش شده بعد از استعدادیابی ورزشکاران توان‌یاباب و جانباز در این جشنواره، این افراد به سمت ورزش قهرمانی هدایت شوند.

وی هدف از برگزاری جشنواره ورزش خیابانی ویژه جانبازان و توان‌یابان چهارمحال و بختیاری را ایجاد روحیه نشاط، شادکامی و استعدادیابی این ورزشکاران عنوان کرد.

رییس هیات جانبازان و توان‌یابان شهرستان شهرکرد گفت: در زمان حاضر زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی ویژه جانبازان و توان‌یابان چهارمحال و بختیاری بسیار ضعیف است.

وی یادآور شد: ضعف امکانات زیرساختی در بخش ورزش معلولان استان چهارمحال و بختیاری انگیزه ادامه کار و تلاش این ورزشکاران را گرفته است.

احمدی اظهار داشت: ورزشکاران معلول و جانبازان استان چهارمحال و بختیاری از داشتن فضای ورزشی اختصاصی ویژه معلولان محروم هستند و می‌طلبد مسوولان برای تامین این زیرساخت اولیه برای این قشر از جامعه تلاش کنند.

وی گفت: با وجود همه کمبود‌ها و ضعف زیرساخت‌های لازم در بخش ورزش معلولان استان چهارمحال و بختیاری سهم این استان از رقابت‌های آسیایی هانگژو ۲ سهمیه در رشته والیبال نشسته و وزنه‌برداری است.

رییس هیات جانبازان و توان‌یابان شهرستان شهرکرد افزود: کسب ۲ سهمیه از سوی ورزشکاران معلول این استان برای حضور در رقابت‌های آسیایی هانگژو بیانگر استعداد و ظرفیت ورزشکاران معلول این استان است که باید زمینه ظهور و بروز این استعداد‌ها در استان فراهم شود.

وی یادآور شد: نخستین جشنواره ورزش خیابانی ویژه جانبازان و توان‌یابان چهارمحال و بختیاری با مشارکت و همکاری دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.

 ۱۴۰۰ ورزشکار جانباز و معلول در چهارمحال و بختیاری عضو هیات ورزش جانبازان و معلولان هستند که از این تعداد ۴۰۰ ورزشکار ساماندهی شده و در قالب ۱۸ رشته ورزشی فعالیت دارند.
منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار