رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان از ارسال ۵۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه نخستین کنگره ملی شعر رضوی با عنوان حضرت جان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴ 15 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی؛سیداحمد رضوی در شورای اداری شهرستان دلیجان، افزود: کنگره ملی شعر رضوی به عنوان اولین کنگره ملی در سطح شهرستان دلیجان برگزار می‌شود که تدوین طرح آن توسط شاعران آئینی شهرستان دلیجان انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری این کنگره در ۱۹ آبان ماه سال جاری ادامه داد: فراخوان کنگره از ابتدای مهر ماه در سراسر کشور منتشر شده و کمیته‌های این کنگره نیز فعال شده‌اند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان با بیان اینکه هفته فرهنگی این شهرستان از ۱۳ الی ۱۹ آبان‌ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: ۵۵ برنامه فرهنگی، ورزشی، آموزشی، تبیینی، علمی، نمایشگاهی و پیشگیری از وقوع جرم توسط ۱۸ دستگاه اجرایی به دبیرخانه اجرایی هفته فرهنگی دلیجان ارسال شده است.

وی یادآور شد: یک روز از هفته فرهنگی دلیجان به پوشش ظرفیت‌های فرهنگی شهر نراق و یک روز نیز به پوشش ظرفیت‌های روستاها اختصاص داده شده است.

فرماندار دلیجان نیز در شورای اداری این شهرستان گفت: در ماه‌های اخیر گفت: با توجه به وجود بیش از ۸۰ هزار درخت بالای ۲۰ ساله در بوستان ۱۵ خرداد این شهرستان، نباید به دلیل خشک شدن چاه‌های آب اجازه از دست رفتن این سرمایه ملی را بدهیم..

قاسمی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری گفت: امیدواریم انتخابات آتی تبدیل به برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی شود.

فرماندار دلیجان گفت: هیات اجرایی انتخابات تشکیل شده و جلسات مستمر برای برگزاری انتخابات مطلوب به طور منظم برگزار می‌شود.

قاسمی اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا انتخابات مردمی با در نظر گرفتن چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است، به درستی اجرایی شود.

وی با اشاره به ماده ۱۳ قانون انتخابات کشور افزود: همه دستگاه‌های اداری باید از نظر امکانات، نیروی انسانی با دست اندرکاران انتخابات همراه شوند و تمام توان خود را برای کمک به برگزاری مطلوب این انتخابات به کار گیرند.

فرماندار شهرستان دلیجان ادامه داد: فلسفه وجود دستگاه‌های اداری، خدمت به مردم است و کوتاهی در این امر مهم به معنای کوتاهی در حق آرمان‌های نظام و انقلاب است.

قاسمی با اشاره به خدمات‌رسانی مطلوب برخی از دستگاه‌ها در شهرستان گفت: همه دستگاه‌هایی که در حال خدمت به مردم هستند، سرعت اقدامات خود را افزایش داده‌اند تا مشکلات موجود رفع شوند.

فرماندار دلیجان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته تربیت بدنی ادامه داد: حدود ۳۰ هیات ورزشی و بیش از هفت هزار ورزشکار در شهرستان فعالیت دارند.

قاسمی با تقدیر از دستگاه‌هایی که اعتبارات اجرایی سال ۱۴۰۱ را به طور کامل جذب کردند، تصریح کرد: اعتبارات امسال نیز باید سریع‌تر و بهتر جذب شوند.

فرمانده انتظامی دلیجان نیز در این شورا با مقایسه آمار جرائم این شهرستان و استان ادامه داد: ۲ درصد از سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان متعلق به دلیجان است که در این حوزه وضعیت مطلوب‌تری نسبت به دیگر سهرستان‌های استان دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار