نمایشگاه صنعت ساختمان که به نوعی می‌توان گفت یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های تخصصی اصفهان است امسال در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی اصفهان در حال برگزاری است. نزدیک به سه دهه است که این نمایشگاه دریچه‌ای را به روی تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به صنعت ساختمان در مرکز و جنوب کشور گشوده است.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ 12 October 2023

امسال نیز بیست و ششمین دوره این نمایشگاه در ابعادی گسترده‌تر برگزار می شود. این نمایشگاه از سال ۱۳۷۶ شمسی هرساله در شهر اصفهان برگزار می‌شود؛ هدف نمایشگاه صنعت ساختمان گرد هم آوردن شرکت‌ها و طرح‌ها و ایده‌های جدید برای ارتقای کسب‌وکار، اقتصاد، جامعه و فرهنگ است.

با نگاهی به گذشته این نمایشگاه باید گفت که طی ۱۰ سال گذشته نمایشگاه ساختمان اصفهان به نسبت متحول شده؛ در سال ۹۱ تنها ۵۵۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی با ۹۲ مشارکت کننده در محلِ پل تاریخی شهرستان اما امسال با شکوه هرچه تمام تر و در تدارک برای شروع به کار نمایشگاهی متفاوت و جذاب.

زمان ثبت نام در نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان اصفهان از سه ماه قبل از برگزاری آن شروع شد و ظرف مدت چهار روز کل فضای سرپوشیده پیش‌بینی شده رزرو گردید امری که حکایت از اعتبار و کیفیت این رویداد تخصصی دارد.

این نمایشگاه در سالنی به مساحت کلی ۱۶ هزار متر مربع میزبان شرکت های داخلی و خارجی تحول آفرین و خلاق در هفت حوزه مانند مصالح پایه ساختمانی و سیستم های سازه ای-معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان فضای باز-لوازم و تاسیسات برقی الکترونیک و امنیتی ساختمان و هوشمندسازی-ابزارآلات و تجهیزات و ماشین آلات ساختمانی–خدمات مهندسی و طراحی و نظارت، پیمانکاری و انبوه سازی- آموزش و تبلیغات، انجمن ها می باشد.

استانهای تهران، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، فارس، قم، گیلان، لرستان، مرکزی، یزد و اردبیل که ۴۴ درصدِ مشارکت کنندگان ایرانی غیرِ اصفهانی نمایشگاه را شامل می شوند اما در مقابل ۵۶ درصد مشارکت کنندگان برندهای استان اصفهان هستند. در این میان ۸ نماینده خارجی از کشورهای چین و ژاپن نیز در نمایشگاه بیست و ششم حضور دارند.

در چهار روز برپایی نمایشگاه برنامه‌های کارگاه‌ها و میزگردهای تخصصی برگزار می شود؛ در واقع نمایشگاه صنعت ساختمان زمینه ای را فراهم می آورد تا کارآفرینان، سرمایه‌گذاران ملی و بین المللی گرد هم آمده و فرصت شبکه سازی و همکاری داشته باشند. این نمایشگاه زمینه مناسبی چه برای بازدید کنندگان عام و چه برای بازدید کنندگان تخصصی است تا با ارتباط گیری، آشنایی با دانش نوین، ارائه محصولات جدید و رایزنی در مورد صنعت ساختمان سازی، علاوه بر تبادل و همفکری، در تعامل با طیف متنوعی از شرکت‌کنندگان فرصت‌های زیادی برای ارتباط برقرار کردن با افراد از حوزه‌ها و صنایع مختلف به دست آورند. به طور کلی مخاطبان نمایشگاه صنعت ساختمان بیشتر مهندسان سازمان نظام مهندسی، مهندسان شهرسازی، مشاور، معماران و پیمانکاران، شرکت‌های ساختمانی و انبوه سازان و دیگر فعالان حوزه صنعت ساختمان هستند.

مصالح پایه ساختمانی یکی از مهم ترین شاخص های نمایشگاه بیست و ششم

مصالح پایه ساختمانی و سیستم های سازه ای-معماری یکی از حوزه های مهم برگزاری این نمایشگاه است، مصالح پایه ساختمانی یکی از مهم ترین شاخص ها برای قیمت گذاری و هزینه اولیه تولید آن مصالح است. این مسئله عامل تعیین کننده برای استفاده و انتخاب برخی مصالح می باشد. البته مردم غالبا موارد دیگری را برای خرید مصالح در نظر می گیرند. مانند صرفه جویی انرژی و مقاومت بالای مصالح، هزینه ی بیشتر به شرط کیفیت و طول عمر بالاتر و ایمن در برابر آتش و باد . از طرفی پیشرفت روز افزون علم و فناوری همواره باعث تحول در این صنعت شده که باعث شده روز به روز محصولات جدیدی به بازار عرضه شود ، محصولاتی با استاندارد های جهانی و کیفیت و دوام بالاتر که نمایشگاه صنعت ساختمان عرصه ای را برای این منظور فراهم کرده تا جامعه هدف در این حوزه با انواع مصالح پایه ساختمانی روز آشنا شوند.

در پروژه های ساخت و ساز برای ساخت ساختمان بر اساس کاربری و شرایط بارگذاری، از سیستم سازه ای استفاده می شود. سیستم سازه ای در واقع پکیج یا مجموعه ای از المان های باربر ساختمان است که در معماری ساختمان بسیار کاربرد دارد و این نمایشگاه فرصتی بی بدیل برای ارائه سازه های ساختمانی مرتبط با معماری نوین است.

استقبال شرکت کنندگان بخش دکوراسیون داخلی و خارجی از نمایشگاه

دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان فضای یکی از رویدادها و نمایشگاه های تجاری این نمایشگاه است که فرصت بسیار ارزشمندی برای فعالان یک صنعت فراهم کرده است. نمایشگاه معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی یکی از مهمترین رویدادهای حوزه معماری، خانه مدرن و دکوراسیون داخلی در اصفهان است. در این نمایشگاه شرکت های مشاوره و طراح معماری و معماری داخلی، کفپوش، تجهیزات دکوراسیون، لوازم تزئینی و مبلمان فضای باز، دیوارپوش، پرده، تجهیزات نورپردازی، تجهیزات هوشمند سازی، تکنولوژی های نوین ساختمان فعال است.

حضور فعالان این عرصه نشان دهنده کیفیت نمایشگاه بوده و اثربخشی آن را برای شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان افزایش می دهد. نمایشگاه معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی اصفهان بهترین فرصت برای صاحبان صنایع است تا محصولات و توانمندی های خود را در سطح وسیعی عرضه نموده و با فعالان حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنند. برگزاری اینگونه نمایشگاه ها در سطح بین‌المللی و ملی آورده و نفع اقتصادی برای فعالان این عرصه دارد.

تاسیسات برقی الکترونیک و امنیتی ساختمان و هوشمندسازی به روز ترین بخش نمایشگاه بیست و ششم

لوازم و تاسیسات برقی الکترونیک و امنیتی ساختمان و هوشمندسازی از دیگر حوزه های مهم در این نمایشگاه است، امروزه افزایش تعداد ساختمان ها، منازل و اداراتْ نشانگر الزام محافظت از آن ها توسط فناوری های هوشمند و کارآمد نوین است. از سوی دیگر انبوه سازان مسکن نیاز دارند تجهیزات به روز استفاده کنند یعنی با استاندارد کردن منازل، زمینه فروش موفق به بازار هدف را فراهم آورند. علاوه بر این سیستم‌های ضدسرقت طراحی شده، هوشمند از دیگر فرصت های این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان عام و خاص است.

ماشین آلات ساختمانی ورود به ابزارهای نوین ساخت و ساز

ابزارآلات و تجهیزات و ماشین آلات ساختمانی جزء آن دسته از وسایلی می باشد که همواره در صنعت ساختمان استفاده می گردد و به تمامی فعالیت هایی که برای ساخت و ساز، بهینه سازی، مرمت و نگهداری، زیباسازی و ایمنی هر ساختمانی انجام می پذیرد نیز میتوان از آن یاد کرد. یکی از اهداف ورود به این حوزه در نمایشگاه صنعت ساختمان اصفهانْ معرفی و استفاده ابزارهای نوین در ساختمان، پیشی گرفتن، آسان سازی، سرعت و همچنین افزایش دقت در کار است.

ادامه حیات مشارکت کنندگان نمایشگاهی با تبلیغات

تبلیغات در نمایشگاه فرآیندی در هم آمیخته از مجموعه‌ای به هم تنیده علومی است که با توجه به تکنیک‌های خاص تبلیغاتی در سطح خُرد و کلان مقوله جذب مخاطب را ساماندهی می‌کند. شرکتهای بسیاری برای ادامه حیات در جوامع برندی امروز و بازاریابی در رسانه‌ای به نام نمایشگاه، حضور در عرصه رقابت تنگاتنگ برندهای نام آشنای قدیم و نامهای جدیدی را تجربه می‌کنند که برنامه ریزی‌های خاص خود را می‌طلبد. قطعاً و به صورت خود به خود جمع شدن مجموعه‌ای از خدمات و کالا در زیر یک سقف و ارائه آن دارای یک بُرد تبلیغاتی است. در نمایشگاه‌های تخصصی نیز هدف از تبلیغات را جذب مخاطبان خاص و متقاضیان به آن کالاها و نوآوری های جدید می دانند، چه در سطح خُرد و چه در سطح کلان. بدون شک تبلیغات در ایجاد بازارهای رقابتی تاثیر دارد چرا که اگر بتوانیم تبلیغات صحیحی را با تکنیک های علمی ساماندهی کنیم دو قشر را تشویق به حضور در نمایشگاه کرده‌ایم؛ اول شرکت‌های هدف که با کالا و خدمات خود به نمایشگاه بیایند و دوم مخاطبان و نیازمندان آن کالا و خدمات که برای سفارش و خرید به نمایشگاه می‌آیند. تبلیغات برای جذب مشتری و فروش بیشتر و جلب نظر بازدیدکنندگان صورت می‌گیرد که نیاز به مهندسی تبلیغات یا به نوعی مدیریت تبلیغات دارد و تبلیغات نمایشگاهی باید به صورت مجموعه‌ای برای قبل، حین و پس از نمایشگاه دیده شود.

در یک کلام بیست و ششمین نمایشگاه صنعت ساختمان دریچه ای از ارائه جدیدترین کالا و خدمات تازه تولید شده است که در آن به نمایش در می‌آید و این امر را می توان منحصر به فردترین خصوصیت خاص نمایشگاه دانست که به معرفی و نمایش نوآوری‌ها و کالاهای جدید می‌پردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار