رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: این استان جزو ۵ استان برتر کشور در راه اندازی پنجره واحد مدیریت زمین از نظر پاسخگویی به استعلامات با میانگین ۶ روز است.
کد خبر: ۱۱۳۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴ 10 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین علی موحدی راد، رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی امروز در جلسه برخط سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با حضور ۱۵ استان اظهارداشت: این استان جزو ۵ استان برتر کشور در راه اندازی پنجره واحد مدیریت زمین از نظر پاسخگویی به استعلامات با میانگین ۶ روز است.

وی با اشاره به این که این سامانه از اسفند ۱۴۰۱ در خراسان‌جنوبی راه اندازی شد گفت: در این مدت تاکنون هزار و ۷۳ درخواست مجوز واگذاری زمین به سامانه از سوی متقاضیان ارائه شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سامانه پنجره واحد زمین طرحی برای مقابله با زمین خواری و کاهش پرونده‌های قضایی است ادامه داد: ضرورت مقابله با زمین خواری از دلایل توجیهی راه اندازی این سامانه است.

موحدی راد گفت: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین هنوز به طور ۱۰۰ درصدی در خراسان جنوبی اجرا نشده و این مهم همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی عنوان کرد: دستگاه‌های مخابرات، نفت، گاز، صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی، فرودگاه، اوقاف و امور خیریه، مدیریت ارتباطات هنوز نقشه‌های خود را برای بارگذاری در سامانه تحویل نداده اند.

موحدی راد اضافه کرد: طبق گفته این دستگاه‌ها این موضوع باید در سطح ملی تحویل داده شود که طبق پیگیری‌های انجام شده هنوز در سطح ملی هم اقدامی صورت نگرفته است.

به گفته رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی متقاضیان زمین برای طرح‌های اقتصادی می‌توانند با ورود به این سامانه و با مشاهده اراضی مستعد بهره برداری در غالب طرح‌های مختلف بدون نیاز به مراجعه حضوری در زمان کوتاهی مجوز‌های مورد نیاز را دریافت کنند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار