مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به برداشت سالانه ۴ تن زعفران در استان، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده به دنبال تشکیل تعاونی و اتحادیه هستیم تا دست واسطه‌ها و دلال بازی در حوزه زعفران حذف شود.
کد خبر: ۱۱۳۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵ 08 October 2023

به گزارش تابناک لرستان، محمدحسن کیانی با اشاره به اینکه یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان به کشت زعفران اختصاص دارد، عنوان کرد: سالانه حدود ۴ تن زعفران یا طلای زاگرس در استان برداشت می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و ارتفاعی استان یکی از بهترین گزینه‌ها برای کشت در اراضی کم بازده کشت زعفران است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به نیاز آبی کم زعفران امکان کشت آن حتی تنها با یک بار آبیاری در بیشتر نقاط استان وجود دارد.

کیانی فر با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بهره‌بردار مستقیم در حوزه کشت زعفران فعال هستند، افزود: در زمان برداشت تا ۴۰۰ هزار نفر روز در امر برداشت زعفران کار برداشت گل را انجام می‌دهند.

وی به کیفیت بالای زعفران استان اشاره کرد و گفت: زعفران استان به واسطه شرایط خاص ارتفاعی و آب و هوایی از کیفیت بالایی برخوردار است و همین باعث شده متقاضی قابل توجهی داشته باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیش از ۸۰ درصد زعفران تولیدی استان به استان‌های تولید کننده زعفران ارسال و از آنجا به سایر کشور‌ها صادر می‌شود.

کیانی فر بزرگترین چالش پیش روی زعفران کاران استان را نبود زیرساخت‌های لازم برای فرآوری و خشک کردن زعفران، عنوان کرد و افزود: نداشتن برند مشخص، نبود تعاونی و یا اتحادیه در حوزه زعفران نیز از دیگر چالش‌هایی است که می‌توان مطرح کرد.

وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده به دنبال تشکیل تعاونی و اتحادیه هستیم تا دست واسطه‌ها و دلال بازی در حوزه زعفران حذف شود.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار