معاون استاندار کرمانشاه مطرح کرد؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: وقف مانع تکثر ثروت در یک نقطه و راهی برای توزیع عادلانه آن در بین مردم است.
کد خبر: ۱۱۳۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷ 08 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، علی شعبانی ظهر امروز (یکشنبه ١۶ مهر ماه) در همايش یاوران وقف که در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: تعریفی که از وقف وجود دارد باید ثابت بماند و منافع و راه‌های هزینه آن مشخص شود.

وی افزود: آنچه که ارزش مالی ندارد قابلیت وقف نیز ندارد این عقد پیشرو و متجددانه از ابتدای اسلام تا کنون انجام شده و امروز دنیا به آن نیاز پیدا کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: هنگامی که در پی دریافت ضمانت اجرایی برای یک کار خیر بودند یک فرد را انتخاب و تعیین کرده و او تقاضا می‌کردند  مال را در یک راه مشخص صرف کند و غیر قابل تصرف و دخالت بودن آن را تضمین می‌کردند.

وی ابراز کرد: راهبرد اصلی اسلام این است که ثروت متمرکز نباشد و بین اعضای جامعه تقسیم شود دین اسلام مخالف ثروت نیست اما تمرکز ثروت را در یک نقطه نکوهش می‌کند.

این مقام مسئول تشریح کرد: وقف برای این است که ثروت بین تمام افراد جامعه تعمیم پیدا کند لذا باید به افراد آموزش بدهیم و در وقف آن‌ها مداخله داشته باشیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: رویکرد باید با توجه به آینده باشد و نیاز ۵۰ سال آینده اجتماع را بدانیم لذا حوزه اجتماعی با مداخله اجتماع مدیریت می‌شود اما با کمک مسئولین به صورت مقطعی حل می‌شود.

وی گفت: در گذشته مداخلات اجتماعی بیشتر بوده و مشکلات کمتر بوده است و اگر هدفمند به آن نگاه کنیم نیازمند ورود و نگاه عالمانه به موضوع هستیم.

شعبانی خاطرنشان کرد: اقدامات رسانه‌ای و تبلیغاتی در حوزه وقف کم است و تبلیغ و تشویق مردم باید همراه با آموزش باشد اوقاف راه‌ها را مشخص می‌کند و باید به یاوران وقف بیاموزد چگونه می‌توان وقف کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار