مدیرکل اوقاف کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۳۴ میلیارد تومان اجرای نیت در استان کرمانشاه داشتیم.
کد خبر: ۱۱۳۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱ 08 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حجت الاسلام محمد صالحی ظهر امروز (یکشنبه ١۶ مهر ماه) در همايش یاوران وقف که در محل‌ دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: همایش یاوران وقف هر ساله برگزار و از واقفان تقدیر می‌شود و با فتوای امام خمینی (ره) که موقوفات باید به حالت قبل برگردد وقف جانی دوباره گرفت.

وی افزود: اگر این فتوا نبود وقف برای همیشه از بین می‌رفت و ما وارث یک چهره زخم خورده ایم که به برکت جمهوری اسلامی ایران احیا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: امروز این فرهنگ در کرمانشاه مظلوم است و مظلومیت این فرهنگ زیباست که تا منافع کم می‌شود حمله به وقف آغاز شده و توقعات از آن نیز بالا است.

وی ابراز کرد: کمتر فعالیت قرآنی، مذهبی در کرمانشاه وجود دارد که وقف در آن دخیل نباشد ما محدودیتی به نام نیت واقف داریم و تخطی از آن خط قرمز وقف است.

این مقام مسئول تشریح کرد: شرع و مقام معظم رهبری میز اجازه تغییر وقف را نمی‌دهند،  و موسسه «حسابرسی مفید راهبر» با حضور سه کارشناس خبره حسابرسی را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول عنوان کرد: این افراد تمام اسناد وقف را بررسی می‌کنند و یک ماه مستقر هستند و به صورت دقیق حسابرسی انجام و گزارش ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ٨٠٠ میلیون تومان هزینه مسابقات قرآنی امسال بوده و از ابتدای سال تا کنون ۳۴ میلیارد اجرای نیت داشتیم.

به گزارش تابناک در پایان مراسم با تجلیل از یاوران وقف امسال، واقف در شهرستان پاوه سید محمدرضا مصطفایی، عالیه کرمی، احترام رنجبر و خیر دیگر در شهرستان سرپل ذهاب مصطفی شاه ویسی تجلیل شدند.

از سید روح الله جلالی عضو بقعه امامزاده مهدی، سید علی محمد جلیلیان بقعه امامزاده حسن حمیل، برومند نامداری معاون خدمات محیط زیست شهرداری کرمانشاه، یوسف مرادی از شهرستان سنقر و فریبا خدامرادی از بیستون نیز تجلیل شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار