کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: شعاع دید در مناطقی از استان اصفهان بر اثر وقوع توفان و خیزش گردوخاک از کانون‌های داخلی به ۷۰۰ متر کاهش یافت.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸ 05 October 2023

آسیه آقایی اظهار داشت: بر اثر توفان و خیزش گردوخاک صبح امروز شعاع دید در مناطقی چون ورزنه، نائین، اردستان، کاشان و حتی زرین‌شهر کاهش یافت و در ورزنه و نائین در شرق استان اصفهان به ۷۰۰ متر رسید.

وی با بیان اینکه منشأ گردوخاک در ورزنه و نائین کانون‌های داخل استان و در کاشان از بیابان‌های اطراف و کانون‌های استان‌های مجاور قم و مرکزی بوده است، افزود: ناپایداری‌های جوی تا شامگاه امروز در سطح استان ادامه می‌یابد و از فردا جمعه استقرار جوی به نسبت پایدار را در اصفهان انتظار داریم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: امروز آسمان بیشتر مناطق استان صاف تا قسمتی ابری است و تداوم وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گاهی وقوع توفان لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود که در نیمه شرقی و برخی مناطق مستعد با خیزش گردوخاک همراه است.

آقایی اضافه کرد: فردا جمعه در نیمه اول روز در مناطق شرق، شمال و مرکز استان اصفهان غبار محلی نیز دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه کمینه دمای هوا در بیشتر مناطق استان طی ۲۴ ساعت پیش رو بین سه تا پنج درجه کاهش می‌یابد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۳ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۱ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، خور و بیابانک با بیشینه دمای هوای ۳۳ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت با کمینه دمای پنج درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار