مدیرکل راه وشهرسازی اصفهان گفت: بیش از ۴۴۰ هزار نفر در این استان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۱۴۸ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸ 04 October 2023

علیرضا قاری‌قرآن افزود: براساس برنامه‌ ابلاغی وزارت راه و شهرسازی، برنامه استان اصفهان ساخت و ساز ۲۴۳ هزار واحد مسکونی در چهار سال است.

وی ادامه داد: ثبت نام متقاضیان در طرح‌ نهضت ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان اصفهان شامل ۳ شهر جدید و ۱۰۵ شهر انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: با الحاق افزون بر هزار هکتار زمین به محدوده شهری همچنین در نظر گرفتن زمین‌های موجود سازمان ملی زمین و مسکن ، زمین بیش از ۷۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف استان اصفهان تأمین شده است.

وی اضافه کرد: همچنین زمین مورد نیاز ۲۶ هزار واحد مسکونی در شهر جدید بهارستان، ۱۲ هزار واحد در شهر جدید فولادشهر و ۹ هزار واحد در شهر جدید مجلسی تأمین شده است.

قاری قرآن گفت: برای تأمین زمین ۴۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط دیگر، در شهر جدید چهارم در شمال شهر اصفهان پیش بینی‌های لازم شده است که پس از انجام طرح جامع مقدمات آن صورت می‌پذیرد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر شهر جدید چهارم، در مناطق دیگری نیز مکان‌هایی برای احداث شهرک‌های مسکونی شناسایی و جلساتی در این رابطه برگزار و برنامه‌ریزی لازم انجام شده است تا پس از سیر مراحل مرتبط، تأمین مسکن انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار