استاندار خراسان جنوبی گفت: نکته قابل تأمل در بحث موقوفات و رقبات خراسان جنوبی، توجه واقفان و حوزه های مرتبط به نیازهای روز است.
کد خبر: ۱۱۲۹۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ 03 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی به مناسبت «هفته وقف» پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم

«وقف یک نهاد ممتاز دینی است، باید از طریق تشویق مردم به وقف و همچنین ادای صحیح حق واقف در مورد موقوفه اش، سنت وقف را بیش از پیش در جامعه ترویج کرد». مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

فرهنگ متعالی وقف با کارکرد‌های متنوع، از راهکار‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، فکری، فرهنگی و معنوی جامعه، سنت حسنه‌ای است که در سیره پیامبر اکرم صلوات الله علیه و ائمه معصومین علیهم السلام، همواره مورد تأکید بوده و یکی از بارزترین مظاهر احسان و نیکوکاری به شمار می‌رود.

ترویج این سنت حسنه که ریشه در اعتقادات دینی دارد، در ایران اسلامی به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته و در استان‌هایی مثل خراسان جنوبی به واسطه باور‌های غنی مردم متدین، همواره مورد عنایت بوده و وجود ۱۰ هزار و ۳۳۳ موقوفه و ۲۲ هزار و ۸۳۱ رقبه گواهی بر رواج این فرهنگ متعالی در این منطقه است.

نکته قابل تأمل در بحث موقوفات و رقبات خراسان جنوبی، توجه واقفان و حوزه‌های مرتبط به نیاز‌های روز است، به نوعی که در فهرست موقوفه‌های این استان می‌توان به موارد و موضوعاتی نظیر کمک به محیط زیست، ایجاد بستر‌های اشتغال، تأمین مسکن زوج‌های جوان، تهیه ارزاق اقشار کم درآمد و... را دید و بدون تردید آن چه امروزه از واقفان و دستگاه‌های متولی و مرتبط انتظار می‌رود ادامه این مسیر درست در راستای رفع مسایل و مشکلات موجود و کمک به توسعه و تعالی استان است.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته وقف و قدردانی از واقفان نیکوکار و خادمین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، توفیق بیش از پیش همه خیراندیشان را در ترویج و توسعه ارزش‌های انسانی و رفع نیاز‌های جامعه از حضرت باری تعالی مسئلت دارم.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار