اکران فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس فیلم‌سازان مشهدی به مناسبت هفته دفاع مقدس در پردیس سینمایی هویزه اکران می شود.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵ 27 September 2023

به گزارش تابناک رضوی، به مناسبت گرامیداشت چهل‌وسومین سالروز دفاع مقدس، انجمن تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تحت عنوان «سینمای جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» در ۵ روز متوالی فیلم‌های فیلمسازان مشهدی در حوزه دفاع مقدس را در پردیس سینمایی هویزه به اکران می‌گذارد.
این اکران‌ها از سه‌شنبه ۴ مهر با اکران فیلم «به کبودی یاس» به کارگردانی جواد اردکانی و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری آغاز می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم که در بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، برنده سیمرغ بلورین جلوه‌های وِیژه و نگاه ملی شده‌، آمده است «برونسی فرمانده‌ای است که لحظه‌ای در اصول خود تردید نمی‌کند، برونسی از جبهه به شهر می‌آید تا هم‌رزمان عملیات خیبر را جمع کرده و برای عملیات بدر به جبهه بروند اما هر یک از آن‌ها مسائلی دارند که برونسی باید حل کند».
در دومین روز، ۵ مهرماه فیلم «مردی شبیه باران» به نویسندگی و کارگردانی سعید سهیلی اکران می‌شود که در خلاصه داستان آن آمده است «منصور قاسمی یکی از فرماندهان برون مرزی سپاه در جریان حمله نیروهای دشمن موجی و دستگیر می‌شود. عراقی‌ها برای شناسایی فرمانده اسرا (منصور قاسمی) فردی را به جاسوسی در میان آن‌ها اجیر می‌کنند. جاسوس که به‌طور اتفاقی در جریان مکالمه منصور و برادر همسرش او را شناسایی کرده بود توسط منصور کشته می‌شود، عراقی‌ها با کشته شدن نیروی نفوذی خود و همچنین بی‌نتیجه ماندن شناسایی فرمانده شکنجه اسرا را تشدید کرده و سهمیه آب اردوگاه را قطع می‌کنند. برادر همسر منصور در جریان شکنجه عراقی‌ها به شهادت رسیده و همسر منصور (زینت) که به اسارت دشمن درآمده بود؛ به منظور شناسایی منصور به میان اسرا آورده می‌شود. زینت پس از جستجوی اسرا منصور را می‌یابد، اما وقتی با جنازه برادر شهیدش مواجه می‌شود او را منصور قاسمی معرفی می‌کند».
در روز پنج‌شنبه، ۶ مهرماه فیلم جنگ نفت‌کش‌ها به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا و تهیه‌کنندگی سیدغلامرضا موسوی اکران می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم که سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را از دوازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرده، آمده است «زمان جنگ ایران و عراق است و دامنهٔ جنگ به خلیج فارس نیز کشیده شده و کشتی‌های نفت‌کش ایرانی مورد حملهه دشمن قرار می‌گیرند. در این میان یک ناخدای جوان تصمیم به عبور کشتی نفت‌کش از تنگه هرمز می‌گیرد و برای این کار از ناخدایی بازنشسته اما پرتجربه کمک می‌خواهد. ناخدای پیر در ابتدا تمایلی برای انجام این کار ندارد، اما سرانجام می‌پذیرد و آن‌ها باوجود دسیسه‌ها و حملات دشمن موفق به عبور نفت‌کش غول‌پیکر از تنگه هرمز و رساندن محموله آن به کشور هلند می‌شوند».
در روز جمعه، ۷ مهرماه فیلم «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگر و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری برگزار می‌شود. این فیلم نخستین‌بار در بهمن ۱۴۰۱ در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با ۱۱ نامزدی توانست در چهار رشته بهترین بازیگر مرد، بهترین موسیقی متن، بهترین چهره‌پردازی و بهترین طراحی صحنه موفق شود بیشترین جایزه سیمرغ بلورین را در بخش سودای سیمرغ از آن خود کند.
در روز پایانی اکران‌ها، ۸ مهر نیز فیلم «تابستان طولانی» به کارگردانی خزاعی فرید و تهیه‌کنندگی سیاوش حقیقی اکران می‌شود. در این فیلم که در سال ۱۳۹۱ تولید شده بازیگران مشهدی از جمله حسین طاهری، کیوان صباغ، روشنک سه قلعه‌گی و امیرحسین رفیعا به ایفای نقش پرداخته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار