مجموع ذخیره آب سد‌های بزرگ استان اصفهان به ۵۱ میلیون مترمکعب رسید.
کد خبر: ۱۱۲۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸ 26 September 2023

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ذخیره ۶ سد بزرگ استان را تا پایان سال آبی ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: ذخایر آبی ۶ سد استان اصفهان ۵۱ میلیون مترمکعب است.
افشین رضایی افزود: ذخیره سد گلپایگان نسبت به سال گذشته ۱۰۷ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۷۷ درصد افزایش یافته و میزان پرشدگی سد گلپایگان ۳۵ درصد است.
وی بیان کرد: حجم سد قره آقاچ سمیرم با گنجایش ۲۱ میلیون مترمکعب، تا پایان شهریور امسال به ۱۸ میلیون مترمکعب رسید ه در حالی که ذخیره آن در سال گذشته ۱۸.۱۹ میلیون مترمکعب و در بلندمدت مشابه ۱۳ میلیون مترمکعب بود.
رضایی با اشاره به اینکه ۷۷ درصد ظرفیت سد قره‌آقاچ آب دارد، گفت: ذخیره این سد نسبت به سال گذشته حدود ۱.۱۵ درصد کاهش و در مقایسه با بلند مدت ۴۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی همچنین به وضعیت سد حنا سمیرم هم اشاره کرد افزود: ۲۷ درصد ظرفیت سد حنا پرشدگی دارد و ذخیره کنونی این سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰۷ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۵۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
رضایی وضعیت سد خمیران در مجاورت شهر تیران را نا مطلوب ارزیابی کرد و بیان کرد: سد خمیران کاهش ۶ درصدی دارد و هم اینک ۲۳ درصد از ظرفیت سد خمیران پرشدگی دارد.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: سد باغکل خوانسار، با ظرفیت ۵.۸ میلیون مترمکعب ۱.۶۴ میلیون مترمکعب آب دارد درحالی که ذخیره این سد مدت مشابه سال گذشته ۸۱ صدم میلیون مترمکعب و در بلند مدت ۱.۱۹ میلیون مترمکعب بود.
رضایی با بیان اینکه سد باغکل هم اینک ۲۸ درصد آب دارد افزود:ذخیره سد کمانه سمیرم با ظرفیت پنج میلیون مترمکعب، تا پایان شهریور به ۲.۸۵ میلیون مترمکعب رسید و این سد خاکی اکنون ۵۹ درصد پرشدگی دارد.
وی بیان کرد ذخیره سد آغچه فریدونشهرهم با ظرفیت ۳.۵ میلیون مترمکعب تا پایان سال آبی به ۷۸ صدم میلیون مترمکعب رسیده و هم اینک ۲۸ درصد ظرفیت این سد خاکی پرشدگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار