دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز گفت: این استان در کنار دو تهران و خراسان رضوی جزو استان‌های برتر در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر شناخته شده است.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ 26 September 2023

به گزارش «تابناک البرز» سردار سید جعفر حسینی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرج اظهار کرد: با اقدامات شایان توجهی که طی دو سال اخیر در زمینه راه اندازی مراکز ماده ۱۶ در استان البرز صورت گرفته است، این استان در کنار دو استان تهران و خراسان رضوی جزو استان‌های برتر در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر شناخته شده و الگوی سایر استان‌ها برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ شده است.

وی افزود: ۷ سوله نیز اخیر در چهار باغ با ظرفیت ۴۰۰ تخت ایجاد شده است و مجوز مرکز بانوان نیز در جریان نهایی شدن قرار دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز بیان کرد: اکنون که بعد از سال‌ها ساماندهی خوبی در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر از میادین اصلی کلانشهر کرج صورت گرفته است باید دستگاه‌هایی همانند شهرداری‌ها که متعهد به تأمین اعتبار برای هزینه‌های جاری این مراکز بوده‌اند از تلاش و کوشش دریغ نورزند.

وی افزود: هر گونه اقدام در زمینه کمک به مراکز ماده ۱۶ از آسیب‌های اجتماعی دامن گیر در جامعه خواهد کاست.

۲ هزار نفر ظرفیت جدید به مراکز ماده ۱۶ البرز اضافه می‌شود

حسینی گفت: تا بهمن ماه سال جاری ۲ هزار نفر ظرفیت جدید به مراکز ماده ۱۶ استان اضافه خواهد شد و با کمک خیرین زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در ۴ فاز واقع در اشتهارد برای نگهداری معتادان متجاهر کلید احداث خواهد خورد.

وی افزود: برای درمان و اشتغال این افراد در بازپروری نیز اقداماتی صورت گرفته و مجوزهایی صادر شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز تصریح کرد: سن اعتیاد در مراکز ماده ۱۶ به ۷ تا ۱۷ سال رسیده است و باید در این زمینه تمامی دستگاه‌ها دلسوزانه برای ریشه کنی اعتیاد تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار