مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه:
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: در پنج ماهه امسال آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه با تشخیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن ١٧ نفر (هشت زن و نه مرد) بوده است.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ 19 September 2023

سلیم خانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در پنج ماهه امسال اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه با تشخیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن ١٧ نفر (هشت زن و نه مرد) بوده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل (پنج ماهه سال گذشته) که تعداد متوفیان شش نفر (پنج زن و یک مرد) بوده است افزایش داشته است.

وی افزود: نخستین نشانه‌های مسمومیت با این گاز، ایجاد حالت ضعف و سستی در بدن است، در واقع مانند آنفلوآنزا، حالت‌های تهوع، استفراغ و خستگی در فرد ظاهر می‌شود اما بر خلاف آنفلوآنزا، مسمومیت با مونوکسید کربن موجب تب نمی‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر چند نفر در خانه این نشانه‌ها را تجربه می‌کنند یا با نشانه‌های دیگری مانند سردرد، درد شکمی، سرگیجه، تهوع و استفراغ، ایجاد حالت دوبینی و تنفس‌های سریع و کوتاه مواجه شدند باید هر چه سریع‌تر به درمان اقدام کنند.

وی گفت: بر اثر تنفسِ بیش از اندازه مونوکسیدکربن، این گاز خطرناک در خون جایگزین اکسیژن می‌شود و با از بین رفتن اکسیژن، سلول‌ها در سراسر بدن می‌میرند و فعالیت اندام‌ها متوقف می‌شوند که این مسمومیت به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرم کن، پیک نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود.

خانی تاکید کرد: مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن ممکن است موجب احساس خواب آلودگی در فرد شود و افراد اغلب این نشانه را به عنوان عامل نگران کننده در نظر نمی‌گیرند در حالی که خواب رفتن و تداوم تنفس مونوکسید کربن به تشدید مسمومیت یا مرگ منجر می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار