مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان اصفهان به اینترنت پُرسرعت و شبکه ملی اطلاعات مُتصل شده اند.
کد خبر: ۱۱۲۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 11 September 2023

جعفر مُطلب‌زاده افزود: هفت روستای جدید در شهرستان‌های تیران و کرون، اردستان، نایین، بویین و میاندشت و چادگان به تازگی تحت پوشش اینترنت پهن باند سیار قرار گرفت و تعداد روستاهای بهره‌مند از این فناوری در سطح استان به ۸۱۹ روستا رسید.

وی از بهبود و توسعه پوشش ارتباطی در مناطق محروم و روستایی استان اصفهان خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت استفاده بیشتر روستاییان از خدمات اینترنت پُرسرعت، دولت الکترونیک و دولت همراه، پنج پایگاه استقرار فرستنده و گیرنده(BTS) سیار اپُراتور همراه اول و ایرانسل در روستاهای شهرستان‌های تیران و کرون، اردستان، نایین، بویین و میاندشت و چادگان احداث و ارتقا یافت.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان ادامه داد: احداث و ارتقای فناوری پنج سایت مزبور در روستای قلعه ناظر در شهرستان تیران و کرون، روستای کسوج در شهرستان اردستان، روستاهای سهیل و سپرو در شهرستان نایین، روستای هلاغره شهرستان بویین و میاندشت و روستاهای قرقر و معروف آباد در شهرستان چادگان در قالب ۹۴۹ خانوار مُشتمل بر ۲ هزار و ۸۱۹ نفر انجام شد که سه سایت جدید و ۲ سایت ارتقا یافته است..

وی اظهار داشت: این طرح با سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد ریالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.

به گفته وی، زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این روستاها با اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت مُحقق خواهد شد.

مُطلب‌زاده گفت: اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان، رونق اقتصادی و تسهیل زندگی مردم صورت گرفته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار