سامانه پایش برخط داده‌های کمی و کیفی منابع و مصارف آب استان اصفهان در شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۲۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷ 01 September 2023

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان در آیین بهره‌برداری از این طرح آبی گفت: از این پس وجود مرکز مدیریت داده‌های منابع و مصارف آب اصفهان اعتماد بین ذینفعان آب و نمایندگان دولت را افزایش می‌دهد.

حَسن ساسانی افزود: شرکت آب منطقه ای اصفهان در راستای شفاف‌سازی مقادیر منابع و مصارف آب در حوضه زاینده‌رود اقدام به ایجاد مرکز پایش داده‌ها کرده است و پیاده سازی این مرکز در ۲ بخش سخت افزاری و زیرساخت و نرم‌افزاری و بانک های اطلاعاتی آن از سال ۱۴۰۰ آغاز بکار کرده بود.

وی تصریح کرد: با افتتاح این مرکز رضایتمندی ذینفعان با ارائه آمار و شفاف‌سازی داده‌ها تأمین و منابع و مصارف حوضه زاینده‌رود و برداشت‌ها از آن کنترل می شود.

ساسانی، هدف از تاسیس مرکز پایش و مدیریت داده‌های برخط منابع و مصارف آب استان را ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف مدیریت و به اشتراک‌گذاری داده‌های مکانی و ایجاد محیط مشارکتی توصیف کرد و افرود: تمام ایستگاه‌های هیدرومتری، تبخیرسنجی، باران سنجی و شبکه پایش آب زیرزمینی مستقر در حوضه زاینده رود و سایر حوضه‌های آبریز رودخانه‌های مهم استان مجهز به ادوات برخط ثبت جریان آب شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر عملیات تجهیز و ساخت مرکز پایش منابع و مصارف آب در استان انجام شده و این مرکز در مرحله بهره‌برداری است.

وی گفت: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان قادر است در بخش تخصصی اقدام به طراحی مدل‌های تحلیلی مبتنی بر داده‌ها و فرایندهای لازم، یکپارچه‌سازی داده‌ها، سامانه جامع تولید و گردش اطلاعات و استقرار داشبوردهای مدیریتی و تخصصی از طریق این سامانه کند.

ساسانی افزود: مصارف آب بخش صنعت و آشامیدنی با مانیتورینگ سامانه "چم آسمان" و خط انتقال آب به یزد بصورت برخط پایش می‌شود.

مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در حاشیه این افتتاحیه گفت: به همت آب منطقه‌ای اصفهان، طرح سامانه پایش منابع و مصارف آب حوضه زاینده‌رود رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار