۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان اصفهان به طرح‌های حوزه زنان و خانواده تخصیص یافته است.
کد خبر: ۱۱۲۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷ 28 August 2023

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال از مجموع این اعتبارات برای تکمیل ۲۵۰ واحد مسکونی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اصفهان اختصاص یافت.

مرضیه استکی افزود: اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل ورزشگاه بانوان در پردیس دانشگاه علوم پزشکی، ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کلینیک تخصصی ناباروری شهید بهشتی و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سهم وزارت جهاد کشاورزی برای طرح‌های اشتغال‌زایی زنان از دیگر حمایت‌های دولت سیزدهم بوده است.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون ۱۰ میلیارد ریال نیز برای اجرای برنامه‌های پیشگیری و کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد در زنان استان اختصاص یافته است.

استکی با تاکید بر توزیع متوازن اعتبارات در سطح استان و شهرستان‌ها نیز، افزود: اختصاص ۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن اجتماعات و خوابگاه مدرسه علمیه خواهران و ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل خوابگاه و سلف سرویس دبیرستان دخترانه آیت الله خامنه‌ای شهرستان فریدن از جمله این اقدامات بوده است.

‌وی گفت: همچنین ۵۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی بانوان و ۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز کانون فرهنگی هنری بانوان شهرستان اردستان اختصاص یافت.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری اصفهان به رویکرد دولت برای حمایت از خانواده اشاره و بیان کرد: در این زمینه تخصیص یک درصد اعتبار نهاد‌های اجرایی به امور زنان و خانواده از اقدامات راهگشای دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به گام‌های موثر دولت در مسیر تحقق جوانی جمعیت از طریق تقویت بُعد اقتصادی خانواده و شناسایی راهکار‌های فرزندآوری گفت: همسو با اهداف دولتِ سیزدهم؛ هیات‌های اندیشه ورز در ۲۸ شهرستان با بررسی شناسنامه جمعیتی، ۲۴ موضوع پر اهمیت‌‎ را برای حل چالش‌های جمعیت شناسایی و برای آن‌‎ راهکار ارائه کردند.
استکی افزود: در تدوین بوم جمعیتی استان اصفهان؛ ازدواج، سقط جنین و ناباروری سه چالش مهم جوانی جمعیت بر مبنای آمار و بررسی‌های انجام شده به دست آمده است.

وی اضافه کرد: تعیین این سه چالش به این معناست که برنامه ریزی و ارائه راهکار رفع آن‌ها برای مدیریت بحران جمعیت استان اصفهان در اولویت حوزه زنان و خانواده قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار