مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری ۱۰۰ درصدی پروژه آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۱۱۲۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶ 28 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از خبرگزاری فارس، محمدعلی بخشی، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری اظهارداشت: کنترل و نظارت بر بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله وظایف سازمان دامپزشکی است که در این راستا نظارت بر کنترل هر گونه ورود و خروج دام از کشور و جابه‌جایی در داخل با مجوز دامپزشکی انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی از خدمات دامپزشکی توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود، افزود: در حال حاضر ۶۰ واحد کلینیکی، درمانگاهی و داروخانه دامپزشکی که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود در استان وجود دارد.

بخشی افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۱ هزار تن مکمل خوراک دام و طیور و در سال گذشته ۲۴ هزار تن مواد افزودنی خوراک دام و طیور در استان تولید شده که به ۲۱ استان کشور ارسال می‌شود.

وی بیان داشت: خراسان جنوبی در حوزه دام و طیور جزو استان‌های برتر بوده و در صنعت پرورش طیور جایگاه دهم کشور را دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از ۶۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان داشته‌ایم، اضافه کرد: در این مدت بیش از ۳۸۳ میلیون دز انواع واکسن در صنعت طیور استان استفاده شده است.

بخشی گفت: برای حفظ جمعیت طیور بومی در روستا‌ها یک میلیون و ۲۰۰ قطعه طیور در روستا‌های استان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شده‌اند، طی دو سال گذشته ۴۰۰ هزار بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان انجام شده که در پی آن بیش از ۶۰ تن فرآورده خام دامی از چرخه مصرف حذف شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۱۶۲ هزار راس دام سبک در کشتارگاه‌های استان با نظارت بهداشتی دامپزشکی ذبح شده‌اند، تصریح کرد: همچنین بر کشتار بیش از ۱۲ هزار راس دام سنگین نظارت شده است.

بخشی بیان داشت: در مورد بیماری هاری بیش از ۱۹ هزار قلاده سگ در استان علیه بیماری هاری وا‌کسینه شدند، امسال از ۱۹ مورد گزارش گزش، گازگرفتگی و چنگ زدگی حیوانات ۱۳ مورد در مورد بیماری هاری مثبت بوده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی به پروژه آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور اشاره داشت و افزود: در سال گذشته بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص یافته است.

بخشی ادامه داد: برای تکمیل و بهره‌برداری ۱۰۰ درصدی این پروژه به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده که در سفر دوم دولت به استان ۲۵ میلیارد تومان مصوب شده که اگر اعتبارات مورد نیاز محقق شود در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور ۹۲ درصد در بحث ساخت ساختمان آن پیشرفت فیزیکی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار