معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: همزمان با هفته دولت ۶۲۴ پروژه و طرح عمرانی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۲۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲ 25 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از مهر، سیدکمال الدین میرجعفریان در گفتگویی، اظهار کرد: هفته دولت فرصت خوبی است تا خدمات دولت مردمی تبیین و تشریح شود تا در سایه اطلاع رسانی دقیق و شفاف امیدآفرینی و حرکت روبه جلو را شاهد باشیم.

وی بودجه عمرانی استان را از محل تملک دارایی سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: با این رقم محدود نمی‌توان پروژه کلانی را در استان احداث کرد و به همین خاطر ضروری است تا از منابع ملی و سفر رئیس جمهور بیشترین بهره را برده تا طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در این استان به سرانجام برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: سال گذشته با تلاش مدیران استانی شاهد جذب ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع ملی و اعتبارات سفر رئیس جمهور بودیم که در بخش‌های مختلف این اعتبارات تخصیص یافت تا روند روبه رشدی را در استان اردبیل شاهد باشیم.

میرجعفریان در مورد طرح‌های حوزه آبرسانی گفت: هم در بحث تأمین و هم تخصیص منابع آب در این دو سال فعالیت‌های خوبی را شاهد بودیم تا بعد از گذشت سال‌های طولانی سد‌های مهم و اساسی این استان به مرحله آبگیری برسد.

وی از آبگیری سد عمارت در شمال استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: در همین سیل اخیر و برای اولین بار ۳۰ میلیون مترمکعب آب در پشت سد عمارت ذخیره سازی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از تکمیل سد گیوی با ذخیره ۲۰ میلیون مترمکعب آب خبر داد و بیان کرد: سد عنبران نیز که سال‌های طولانی نیمه تمام باقی مانده بود به مرحله افتتاح رسیده و شاهد آبگیری آن در روز‌های آینده خواهیم بود.

میرجعفریان افزود: علاوه بر این سد‌ها سد‌های معیشتی و متوسط نیز به همراه طرح هی آبخیزداری و آبخوان داری برای کنترل سیلاب‌ها در حال اجراست تا منابع آب استان در بخش شهری و روستایی تأمین شود.

وی به مشکل به وجود آمده در آبرسانی به مشگین شهر اشاره کرد و گفت: در چند روز اخیر و به دنبال رانش خط انتقال آب کارشناسان آب و فاضلاب استان سعی کردند تا خط انتقال را ترمیم و از دو مسیر آب را به تصفیه خانه منتقل کنند که ظرف امروز و فردا به شکل پایدار آب مشگین شهر برقرار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اظهار کرد: در این مدت با ۳۰ تانکر آبرسانی سیار به ساکنان شهر مشگین انجام شد تا مردم این شهر بیش از این دچار اذیت نشوند.

میرجعفریان خاطرنشان کرد: در حوزه تأمین آب پایدار روستا‌ها نیز با همکاری بسیج سازندگی آبرسانی به ۴۵۴ روستا آغاز شده که امسال بهره برداری از ۱۶۰ طرح را در روستا‌ها شاهد بودیم.

تونل دوم حیران تا پایان سال افتتاح می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل به دومین اولویت استان در حوزه توسعه بزرگراه‌ها اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۵۲ کیلومتر و امسال نیز ۷۵ کیلومتر بزرگراه افتتاح و یا در مرحله بهره برداری است که هم در شمال و هم جنوب استان این راه‌ها به زیر بار ترافیک رفته است.

میرجعفریان ادامه داد: تونل دوم حیران تا پایان امسال افتتاح می‌شود و تونل دوم اسالم نیز با یک هزار میلیارد تومان اعتبار اولیه به مرحله اجرایی رسیده است.

وی گفت: راه آهن اردبیل با ۹۰ درصد پیشرفت در حال تکمیل قطعات گلوگاهی است و پیش بینی می‌کنیم تا پایان دولت سیزدهم این پروژه ریلی آماده افتتاح شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: همزمان با هفته دولت ۷۶۵ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی آماده افتتاح شده که ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

میرجعفریان خاطرنشان کرد: ۶۲۴ پروژه از این تعداد عمرانی و ۵۵ پروژه اقتصادی است که از جمله این پروژه‌های مهم می‌توان به پست ۶۳ کیلوولت، پروژه‌های مسکن، بزرگراه، خط انتقال دوم گاز اردبیل و خط انتقال گاز از اردبیل به گرمی و از اصلاندوز به گلخانه‌ها اشاره کرد.

۱۰۳ هزار اردبیلی نیاز به مسکن دارند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در ادامه به طرح‌های حوزه مسکن اشاره و اظهار کرد: در استان اردبیل ۴۳۰ هزار خانوار وجود دارد که ۳۰۰ هزار خانوار آن دارای مسکن شهری و روستایی و ۱۳۰ هزار فاقد مسکن و یا سرپناه هستند که با احتساب ساکنان مناطق بافت فرسوده و ثبت نام شده‌ها در طرح‌های قبلی در حال حاضر ۱۰۳ هزار اردبیلی در این استان نیاز به مسکن دارند.

میرجعفریان خاطرنشان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن ساخت واحد مسکونی برای ۶۳ هزار خانوار شهری و ۱۶ هزار خانوار روستایی فراهم شده تا از تسهیلات و حمایت‌های دولتی بهره‌مند شوند.

وی تأمین زمین برای ساخت مسکن را به میزان ۸۰۰ هکتار یادآور شد و بیان کرد: عملیات احداث ۳۰ هزار واحد مسکن در استان شروع شده و در بافت فرسوده نیز قرار است از ساخت ۱۱ هزار واحد مسکن حمایت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در پایان بیان کرد: در حوزه کمبود تخت بیمارستانی ساخت بیمارستان هزار تختخوابی و همچنین ۵۰۰ تختخوابی نجف زاده آغاز شده که امیدواریم در دو سه سال آینده کمبود در این حوزه مرتفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار