در یک سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان برای اداره امور مساجد از طرف شهرداری و شورای شهر کمک شد.
کد خبر: ۱۱۲۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ 22 August 2023

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته جهانی مساجد گفت: سال گذشته برای هر مسجد ۷۰ میلیون تومان اعتبارات عمرانی و مقداری نیز به عنوان اعتبارات فرهنگی از طرف شهرداری‌ها به مساجد تعلق گرفت که این عدد امسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

حجت الاسلام مجتبی کوچک زاده از مسئولان اوقاف خواست تا موقوفات مساجد را احیا کرده تا از این طریق مساجد بتوانند به درآمد برسند و هزینه‌های خود را تامین کنند.

وی با اشاره به وجود ۶ هزار مسجد در استان اصفهان گفت: مسجد می‌تواند محلی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و محلی برای حضور جوانان و نخبگان باشد و در طرحی که در بعضی مساجد اجرا شده این مکان به عنوان نمایشگاه و فروشگاه تولیدات محصولات خانگی یا گروهی نیز در نظر گرفته شده تا مسجد محلی برای تامین معیشت زندگی مردم هم باشد.

حجت الاسلام کوچک زاده افزود در هفته جهانی مساجد ویژه نامه‌هایی هم به چاپ رسید که در آن از سخنان علمای استان در خصوص مساجد تراز انقلاب اسلامی، معیار‌های مساجد شاخص و امام جماعت تراز انقلاب اسلامی گفتگو شده است.

هر ساله از ۳۰ مرداد تا ۵ شهریور هفته جهانی مساجد نام گرفته است.

در پی یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و نشست سازمان کنفرانس اسلامی درباره این موضوع یکه هفته به عنوان هفته جهانی مساجد نام گذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار