رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اگر امروز در سوئد و دانمارک و برخی کشورهای نادان دیگر به ساحت قرآن اهانت می‌شود، فعالان قرآنی باید بیرق حمایت از این کتاب آسمانی را در محل زندگی خود برافراشته کنند.
کد خبر: ۱۱۲۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵ 19 August 2023

حمید مجیدی‌مهر در آئین اختتامیه چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف اصفهان اظهار داشت: روزگاری به عنوان شرکت‌کننده در مسابقات قرآن حضور داشتم، در سنین نوجوانی یکی از معترض‌ترین شرکت‌کنندگان به روند برگزاری مسابقات بودم و به نتیجه داوری و امکانات برگزاری اعتراض می‌کردم.

وی افزود: خداوند متعال مشیت را بر این قرار داد تا کفاره گناهان خود را در همین دنیا بپردازیم و ما را در مجموعه‌ای وارد کرد که بزرگترین و معتبرترین رویداد قرآنی جهان اسلام را برگزار می‌کند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه برگزاری رویدادهای قرآنی و فرهنگی اساسا کار سختی است، گفت: همه عوامل برگزاری این روزها تلاش کردند تا این برنامه با کیفیت برگزار شود؛ این افراد وظیفه خود را انجام می‌دهند اما باید توجه داشت که ما به عنوان شرکت‌کننده در این مسابقات چه وظیفه‌ای داریم.

وی با اشاره به وظایف فعالان قرآنی در این مسابقات عنوان کرد: امروزه اگر فعالان قرآنی در رشته‌های مختلف در مسابقه‌ای با عنوان قرآن شرکت کردند و از ناتوانی در پاسخ دادن رقیب خود در دل احساس شادمانی کردند، باید بدانند که در واقع باخته‌اند.

مجیدی‌مهر افزود: اگر شرکت‌کننده‌ای به طمع جوایز وارد مسابقات قرآن شود، از همان ابتدا بازنده است چون این مسابقات با سایر رقابت‌ها تفاوت دارد و باید توجه داشت که حضور در این مسابقه از همان ابتدا که در جوار امامزاده واجب‌التکریم به معنای برنده شدن است؛ این سخنان کسانی است که در مسابقات بین‌المللی حائز رتبه شدند و چانه زدن بر سر جوایز در این رقابت‌ها شروع بی‌برکتی در زندگی است.

وی با بیان اینکه فعالان قرآنی باید برای جامعه الگو باشند، تصریح کرد: اگر امروز در سوئد و دانمارک و برخی کشورهای نادان دیگر به ساحت قرآن اهانت می‌شود، فعالان قرآنی باید بیرق حمایت از این کتاب آسمانی را در محل زندگی خود برافراشته کنند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: شخصیت‌های دینی امروز باید پیام‌رسان برای دیگران باشند و اگر آنها نقش خود را به خوبی ایفا کنند، وجود پیامرسان‌های مجازی معنایی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه کسب رتبه در مسابقات مختلف، انتهای مسیر نیست، گفت: چیزی که از کسب رتبه در مسابقات مهم‌تر است، اثرگذاری فعالان قرآنی در خانواده و جامعه است؛ موفقیت زمانی است که ما بتوانیم قرآن را در خانواده خود گسترش دهیم و از این کار احساس خجالت نکنیم.

مجیدی‌مهر تاکید کرد: اینکه امروز می‌توانیم در محافل قرآنی شرکت کنیم از برکت دعای پدر و مادر است و باید دست آنها را بوسید؛ اگر همه رتبه‌های جهان را کسب کنیم اما آنها از ما راضی نباشند، هیچ ارزشی ندارد.

آیات قرآن، آب حیات برای جان‌های تشنه است

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز اظهار داشت: استان اصفهان در این دوره از مسابقات بالغ بر 4 هزار و 170 نفر ثبت‌نام کننده داشته است؛ مرحله شهرستانی این مسابقات در مناطق مختلف برگزار شد و افراد در 13 رشته آوایی و معارف به رقابت پرداختند.

وی افزود: از جمع حاضران در مسابقات شهرستانی، 330 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند که سهم بانوان و آقایان در این افراد تقریبا برابر بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: مسابقه‌دهندگان در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ چنج جزء، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی شرکت کردند؛ در بخش دیگری از مسابقات مربوط به رشته‌های معارفی، رقابت‌های سراسری رشته‌های معارف قرآن، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و ترجمه سوره‌های یس و الرحمن برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: 27 نفر از خواهران و 27 نفر از برادران عزیز در 9 رشته به عنوان افراد برگزیده و رتبه‌آور مورد قضاوت قرار گرفته و اعلام شد.

بلک با اشاره به اهانت به قرآن کریم توسط کشورهای غربی تصریح کرد: این مسابقات در زمانی برگزار شد که از سویی جهان اسلام متوثر از یک اقدام کینه‌توزانه بود و آن اعلام عداوت و دشمنی با نورانیت قرآن بود؛ در ستیز تاریکی با نور آنکه مغلوب است چیزی جز تاریکی و ظلمت و شب نیست.

وی افزود: فروغ قرآن جاودانه است، هم خود روشن است و هم روشنایی بخش است؛ قرآن بیمار را شفا و دل‌ها را شفاف می‌کند و کتابی جامعه‌ساز و انسان‌ساز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: این کتاب بی‌پایان است و روحی ابدی دارد و موجودی کریم است که به همه نیازهای انسان پاسخی درخور می‌دهد؛ قرآن سراسر عزت و کرامت است.

وی ادامه داد: امروز آب حیات و زلال حکمت برای جان‌های تشنه، آیات قرآن است و این آیات درون متلاطم انسان را آرام می‌کند، به خواسته‌ها و سوالات پاسخی مناسب می‌دهد و دل‌ها را از شک و شبهه می‌زداید و مطابق آیات آن نصرت‌ها نزدیک است.

بلک خاطرنشان کرد: امیدواریم نظام مقدس جمهوری اسلامی که سال‌ها برگزارکننده مسابقات قرآن بوده، روزی جشن حاکمیت قرآن را به صدای رسای قرآنی به همه برساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار