وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه نائین کلکسیونی از میراث ایران است، گفت: رفع مشکلات محله تاریخی محمدیه در دستور است و در این راستا بازار فروش عبا را در حوزه صادرات رونق خواهیم داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴ 17 August 2023

سید عزت الله ضرغامی در صد و شصت و یکمین سفر شهرستانی خود در حاشیه بازدید از اماکن تاریخی شهرستان نائین اظهار کرد: بافت‌های تاریخی ارزشمندی در گوشه گوشه‌های شهرستان نائین قرار دارد و در واقع نائین کلکسیون میراث ایران ما است.

وی ادامه داد: این شهرستان یکی از مقاصد گردشگری است و در شرق استان اصفهان دارای اولویت است که برنامه داریم بیشتر به این شهرستان پرداخته شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در بافت تاریخی نائین خانه‌های بوم گردی خوبی شکل گرفته که موقعیت درآمدی مناسبی را به وجود آورده است، گفت: محله محمدیه شهر نائین در کشور محله‌ای بی نظیر و دارای کارگاه‌های عبابافی با کیفیت بسیار عالی است و در راستای رفع مشکلات این محله تلاش می‌کنیم و بازار فروش عبا را در حوزه صادرات رونق می‌دهیم.

وی ضمن ابراز امیدواری برای جبران گذشته متناسب با توانایی‌ها، مصوبات و اعتبارات و رفع موانع، بیان کرد: نائین صنایع دستی متفاوت و ارزشمندی دارد و بازار تاریخی، کاروانسرای روستای بلاباد، قلعه تاریخی نائین مربوط به اقوام پارت به نام نارین قلعه، آب انبارهای تاریخی یک هویت متفاوت به نائین داده و این شهر را به قطب گردشگری تبدیل کرده است و باید سرمایه گذاری انجام شود.

ضرغامی با اشاره به اینکه شرق استان اصفهان با محوریت نائین باید مأموریت‌های ویژه داشته باشد، گفت: در سال گذشته پس از اصفهان و کاشان، بیشترین گردشگر را شهرستان نائین با حدود ۴۰ هزار نفر بازدید کننده داشته است.

وی ادامه داد: با بخش خصوصی قراردادهایی بسته شده و پیشنهاد داریم قراردادها طولانی مدت بسته شود و در حال حاضر ۱۰ هزار میلیارد تومان پرونده آماده در بانک‌ها از سوی میراث فرهنگی وجود دارد که پس از تخصیص سهمیه استان‌ها در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

به گزارش مهر، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز، پنجشنبه در سفر خود به شهرستان نائین از کاروانسرای تاریخی بلاباد، بافت قدیم شهر نائین، اماکن تاریخی محله محمدیه، حسینیه روستای مزرعه امام قلعه رستم و اماکن تاریخی شهر بافران و برخی اقامتگاه‌های بومگردی و حسینیه‌های شهر نائین بازدید کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار