رییس آژانس اتمی گفت:آب سنگین مرکز هسته‌ای خنداب امروز متقاضی فراوانی دارد، زیرا با مصرف آن، متوجه کیفیت و خلوص بالای آن شده‌اند و به دنبال خرید آب سنگین ایران هستند.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷ 17 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی،محمد اسلامی ،رییس آژانس اتمی ایران در نشست صمیمانه با خبرنگاران و اصحاب رسانه  گفت : مشتقات آب سنگین بسیار گرانقیمت است و در حال تکمیل سرمایه‌گذاری در این زنجیره با ارزش افزوده بالا هستیم

وی افزود:طبق تاکید مقام معظم رهبری لازم است در راستای جهاد تبیین حتما روایتی پیش‌دستانه از دستاورد‌ها و تلاش صنعتگران ایرانی داشته باشیم، گفت: به عنوان مثال آب سنگین مرکز هسته‌ای خنداب امروز متقاضی فراوانی دارد، زیرا با مصرف آن، متوجه کیفیت و خلوص بالای آن شده‌اند و به دنبال خرید آب سنگین ایران هستند.

وی در ادامه این نشست با خبرنگاران حاضر در مرکز هسته‌ای شهدای خنداب به افق و چشم‌انداز ۲۰ ساله سازمان انرژی اتمی ایران اشاره کرد و گفت: یک ریل‌گذاری و مسیر پرسرعت را برای تحقق اهداف صنعت هسته‌ای کشور به وجود آورده‌ایم؛ به‌طوری‌که همه اقدامات در بخش‌های مختلف سوخت هسته‌ای، انرژی، لیزر، پلاسما، پرتوها، محیط زیست، آب و خاک و دیگر موارد نشأت گرفته از یک تفکر منسجم و تحت تاثیر این چشم انداز است.

وی افزود: براین اساس کار را از سال ۱۴۰۱ آغاز کردیم و توانستیم ۱۵۹ دستاورد دانشی را به ثبت برسانیم و این روند همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد : با وجود هیاهوی به راه افتاده از فعالیت هسته‌ای ایران، شاهد اجرای سیاست «در‌های باز، نوآوری باز» در سازمان انرژی اتمی ایران هستیم و این مهم نصب‌العین این سازمان قرار گرفته است.

اسلامی تصریح کرد: با یک برنامه‌ریزی دقیق و برای از بین بردن این هیاهو، پیشرفت و سرعت بخشیدن در همه برنامه‌ها را سرلوحه کار خویش قرار داده‌ایم تا شاهد تاثیرات این صنعت در زندگی مردم باشیم و بتوانیم جلوه‌ای از اقتدار ملی را نمایان سازیم

وی افزود: خروجی رقم خورده از فعالیت‌های سازمان انرژی ایران با همه تهدیدها، تخریب ها، خرابکاری‌ها و دیگر موارد، جلوه‌ای از باور و اعتقاد تک تک تلاشگران و دانشمندان ما در این صنعت است. در فضا و شرایطی سیاسی که برای فعالیت هسته‌ای ایران رقم زده‌اند، همکاران بنده با اعتماد به نفس و قدرت، وظایف خویش را دنبال می‌کنند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: دشمنان ایران دنبال ایجاد رعب و ناامیدی بوده و هستند و با مطرح کردن مسایلی نظیر فرار مغز‌ها و خالی شدن کشور از وجود متخصصان، به آن رنگ می‌دهند.

وی تصریح کرد: با کاری پرسرعت و بر اساس قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی توانسته‌ایم در عرصه غنی‌سازی، در ۱.۵ سال گذشته به اندازه ۱۱ سال ظرفیت‌سازی کنیم و باید تاکید کنم که همچنین توانسته‌ایم تمامی سرفصل‌های صنعت را که برای ما مهم بوده است را فعال کنیم.

وی افزود: در این مسیر سازمان انرژی اتمی ایران به مساله شکوفایی معادن توجه ویژه‌ای داشته است. البته باید دانست که معادن ما نیاز به سرمایه گذاری دارند تا محصولات استخراج شده و مواد پرتوزا، فرآوری شوند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار